W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem

Zadanie

Uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych.

Podstawa prawna

Art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007r. o zapobieganiu szkodom
w środowisku i ich naprawie.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

 W odniesieniu do szkody w środowisku w gatunkach chronionych lub chronionych siedliskach przyrodniczych lub wodach wniosek powinien zawierać informacje dotyczące:
1) obszaru wymagającego podjęcia działań naprawczych;
2) funkcji pełnionej przez obszar wymagający działań naprawczych;
3) początkowego stanu środowiska na danym terenie;
4) aktualnego stanu środowiska na danym terenie;
5) planowanego zakresu i sposobu przeprowadzenia działań naprawczych oraz planowanego terminu ich rozpoczęcia i zakończenia.

W odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi projekt planu remediacji obejmujący informacje o:
1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu
i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności
i zabudowie;
4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;

5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartość w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych
do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa
w art. 147a ust. 1 pkt 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.

Forma załatwienia sprawy

Decyzja

Miejsce lub sposób złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu

ul. Jana Długosza 68

51-162 Wrocław

Doręczenie elektroniczne: https://www.gov.pl/web/rdos-wroclaw/korespondencja-elektroniczna2
 

Opłata

wydanie decyzji - 10zł
udzielenie pełnomocnictwa - 17zł
Opłaty należy dokonać na konto właściwego organu podatkowego, zgodnie
z art. 12 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Dowód zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacji

Brak

Wnioski do pobrania

Brak

{"register":{"columns":[]}}