W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ocen Oddziaływania na Środowisko
Zadanie Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

1) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
2) mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej;
3) raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w przypadku przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dla których raport o oddziaływaniu na środowisko sporządza się obligatoryjnie) - w trzech (3) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (3 egzemplarze);
4) karta informacyjna przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, (dla przedsięwzięć wymienionych w art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane) - w trzech (3) egzemplarzach wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych (3 egzemplarze);
5) wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, albo informację o jego braku (dla przedsięwzięć, dla których organem prowadzącym postępowanie jest regionalny dyrektor ochrony środowiska);
6)wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów  i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
7) dowód uiszczenia opłaty skarbowej;

Forma załatwienia sprawy Decyzja administracyjna.
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu
ul. Jana Długosza 68
51-162 Wrocław
tel.: 71 74-79-300, fax: 71 75-85-741
e-mail: sekretariat@wroclaw.rdos.gov.pl
Opłata 205 zł
Tytuł wpłaty „Opłata skarbowa za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zmiany lasu na użytek rolny”
17 zł
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronie, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu.
Uwagi / inne informacje Brak
Wnioski do pobrania

Wniosek  ,  Karta informacyjna

Materiały

Wniosek
RDOS​_Wrocław​_wniosek​_o​_wydanie​_dec​_srodow​_20170307​_icon.doc 0.04MB
Karta informacyjna
RDOS​_Wrocław​_wzor​_karty​_inf​_przedsiewziecia​_20170307​_icon.doc 0.05MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.02.2022 08:38 Dariusz Zieliński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
D. Zielński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2.0 11.07.2023 11:50 Teresa Chachulska
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 1.0 10.02.2022 08:38 Dariusz Zieliński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}