W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zezwolenie na zbieranie odpadów.

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Ocen Oddziaływania na Środowisko
Zadanie Zezwolenie na zbieranie odpadów.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się na wniosek, który powinien odpowiednio zawierać:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany; 
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania;
3) oznaczenie miejsca zbierania odpadów;
4) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
5) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;
6) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska; 
7) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów; 
8) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem; 
9) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona; 
10) informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów. 
Do wniosku należy dołączyć:
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do terenu, na którym wnioskodawca prowadzi działalność;
- dokument potwierdzający fakt i charakter prowadzenia działalności przez wnioskodawcę;
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.
Forma załatwienia sprawy Decyzja.
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu
ul. Jana Długosza 68
51-162 Wrocław
tel.: 71 74-79-300, fax: 71 75-85-741
e-mail: sekretariat@wroclaw.rdos.gov.pl
Opłata 616 zł 
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za zezwolenie na zbieranie odpadów”.
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Uwagi / inne informacji Zbieranie - właściwość miejscową organu określa się ze względu na miejsce zbierania odpadów.
Regionalny dyrektor ochrony środowiska jest właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów, gdy miejsce prowadzenia tej działalności znajduje się na terenie zamkniętym, tj. terenie, a w szczególnych przypadkach obiekcie budowlanym lub jego części, dostępnym wyłącznie dla osób uprawnionych oraz wyznaczonym w sposób określony w ustawie z dnia 17 maja1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Wnioski do pobrania Brak.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.02.2022 08:39 Dariusz Zieliński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
D. Zieliński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zezwolenie na zbieranie odpadów. 2.0 11.07.2023 11:54 Teresa Chachulska
Zezwolenie na zbieranie odpadów. 1.0 10.02.2022 08:39 Dariusz Zieliński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}