W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej, os. Zgody 18, 31-951 Kraków.
  2. Przesłać faksem, na numer: 47 835 97 09
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej).
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: szkola@sapsp.pl
  5. Doręczyć osobiście do sekretariatu Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej os. Zgody 18, 31-951 Kraków, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.    
  6. Złożyć ustnie do protokołu w sekretariacie Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej os. Zgody 18, 31-951 Kraków, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie

Kierownictwo Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 13:00 do 15:00.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: szkola@sapsp.pl a także doręczone osobiście do sekretariatu Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Szkole Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela sekreteriat Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie, telefonicznie pod numerem  47 835 97 00.

{"register":{"columns":[]}}