W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obywatelstwo - dni i godziny obsługi klientów

DNI I GODZINY PRZYJĘĆ INTERESANTÓW:

UWAGA! OD DNIA 8 GRUDNIA 2025 R. ROZPOCZYNAMY PRZYJMOWANIE KLIENTÓW W HALI OBSŁUGI, ZNAJDUJĄCEJ SIĘ NA PARTERZE PO PRAWEJ STRONIE OD WEJŚCIA (WEJŚCIE DO BUDYNKU OD ULICY RZEŹNICKIEJ). GODZINY POZOSTAJĄ BEZ ZMIAN.

1. PUNKT INFORMACYJNY – czynny w godzinach 08.00-15.30 (poniedziałek 10.00-18.00) – stanowisko nr 1 na hali obsługi Oddziału Paszportów – udzielamy informacji w zakresie nabycia, zrzeczenia się i potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego oraz w zakresie otrzymania paszportu. Nie udzielamy informacji o statusie prowadzonych spraw – zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu (58) 30-77-117 w środy i piątki w godzinach 10:00 - 12.00.

 

2. PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW W SPRAWIE NABYCIA OBYWATELSTWA POLSKIEGO pok. 95 – wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji terminu na stronie internetowej https://rezerwacja.gdansk.uw.gov.pl:8445,

     poniedziałek - 10.00-18.00, środa i piątek - 08.00-14.40

(System umożliwia rezerwację na dwa miesiące do przodu. Zalecamy sprawdzanie dostępności wolnych terminów codziennie po północy oraz w ciągu dnia).

 

3. PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW O POTWIERDZENIE POSIADANIA LUB UTRATY OBYWATELSTWA POLSKIEGO pok. 95 – wtorek i czwartek w godz. 08.00-14.40 (nie ma potrzeby wcześniejszego umawiania się),

 

4.  Przyjmowanie dokumentacji uzupełniającej do złożonych już wniosków w sprawie nabycia i potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego pok. 95 – poniedziałek - 10.00-18.00, pozostałe dni - 08.00-14.40

należy mieć ze sobą wezwanie z numerem sprawy, kopie wymaganych dokumentów /nie dotyczy wniosków w sprawie nadania - tu wymagane sąnotarialne kopie/ oraz oryginały do wglądu .

UWAGA!

Wnioski w sprawach nabycia, potwierdzenia i utraty obywatelstwa, wyjaśnienia w powyższych sprawach, uzupełnianie dokumentacji na wezwanie organu, oświadczenia, odwołania i zażalenia w prowadzonych sprawach, mogą być również dostarczone:

1. za pośrednictwem poczty (kopie dokumentów muszą być wówczas uwierzytelnione przez  notariusza /lub adwokata albo radcę prawnego, jeśli jest pełnomocnikiem w  sprawie) na adres:

Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku
Wydział Spraw Obywatelskich
Oddział ds. Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych
ul. Okopowa 21/27
80- 810 Gdańsk

2. za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej na adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) na platformie ePUAP: /bntc34p17l/SkrytkaESP (nie dotyczy załączników do wniosków),

3. na adres elektroniczny Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego: AE:PL-69276-68927-JEAHF-27

4. w Kancelarii Ogólnej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego – 

  • każdego dnia, w godzinach pracy Urzędu - pok. 24, wejście A od ul. Okopowej  TYLKO NOWE WNIOSKI,
  • UWAGA! Pracownik Kancelarii Ogólnej nie sprawdza poprawności oraz kompletności złożonej dokumentacji.
{"register":{"columns":[]}}