W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przyjmowanie, rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli

Przedmiot skargi: w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Rozpatrywanie skarg na: rady gminy, powiatu, sejmik województwa (z wyłączeniem spraw finansowych), organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej lub innego organu administracji rządowej, organu przedsiębiorstwa państwowego lub innej państwowej jednostki organizacyjnej jako organ wyższego stopnia lub sprawujący bezpośredni nadzór.

Podstawa prawna: art. 229 pkt 1, 2 i 7  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Wymagane dokumenty: brak wymaganych dokumentów.

Opłaty: bez opłat.

Termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, zgodnie z art. 237 § 1 Kpa.

Forma załatwienia sprawy: zawiadomienie  zgodnie z art. 238 § 1 Kpa.

Tryb odwoławczy: bez trybu odwoławczego.

Miejsce załatwienia sprawy: Pomorski Urząd Wojewódzki

Skargę należy złożyć osobiście na parterze gmachu Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego  przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku (wejście A, pokój nr 24 - pierwszy po prawej stronie) w godzinach pracy urzędu,

lub przesłać na adres: Pomorski Urząd Wojewódzki, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, lub e-mail: zok@gdansk.uw.gov.pl,

lub przesłać za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku na platformie ePUAP, korzystając z usługi udostępnionej przez PUW: Skargi, wnioski, zapytania do urzędu.

Komórka odpowiedzialna: Oddział Kontroli w Wydziale Kontroli bądź wydział właściwy ze względu na merytorykę sprawy.

Rodzaj sprawy: rozpatrywanie wniosków dotyczących w szczególności: spraw ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Podstawa prawna: art. 242 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Wymagane dokumenty: brak wymaganych dokumentów.

Opłaty: bez opłat.

Termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, zgodnie z art. 237 § 1 Kpa, w związku z art. 244 § 1 Kpa.

Forma załatwienia sprawy: zawiadomienie  zgodnie z art. 238 § 1 Kpa w zw. z art. 247 Kpa.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
18.03.2024 11:02 Monika Giedrojć
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Inspektor Wojewódzki - Monika Giedrojć
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przyjmowanie, rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli 1.0 18.03.2024 11:02 Monika Giedrojć

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}