W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

KOMUNIKAT MAZOWIECKIEGO WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORA OCHRONY ŚRODOWISKA z dnia 27.05.2025 r. w sprawie kontroli przeprowadzonych w 2024 r. dotyczących zawartości siarki w paliwach (ciężki olej opałowy i paliwo stosowane do silników statków żeglugi śródlądowej).

Okrągłe logo Inspekcji Ochrony Środowiska. Godło Polski, Orzeł w koronie, na czerwonym tle umieszczone wewnątrz zielonego okręgu z napisem Inspekcja Ochrony Środowiska.

29.05.2025 r.

W 2024 r. WIOŚ w Warszawie, realizując zadania wynikające z ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1209 ze zm.), przeprowadził:

1) 12 kontroli instalacji energetycznego spalania paliw stosujących ciężki olej opałowy, zlokalizowanych na terenach zakładów przemysłowych oraz gospodarstw rolnych, w tym:

- 6 kontroli instalacji energetycznego spalania paliw, posiadającej pozwolenie zintegrowane lub pozwolenie na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,

- 2 kontrole instalacji energetycznego spalania paliw stosujących ciężki olej opałowy, których eksploatacja wymaga zgłoszenia z uwagi na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza;

- 4 kontrole instalacji energetycznego spalania paliw stosujących ciężki olej opałowy jedynie do rozpalania;

2) 15 kontroli statków żeglugi śródlądowej stosujących jako paliwo do silników olej napędowy lub paliwo żeglugowe (statki wpisane do rejestru prowadzonego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy Delegatura w Warszawie).

Kontrole w tym zakresie zostały przeprowadzone:

- poprzez analizę pobranych próbek stosowanego paliwa w instalacjach energetycznego spalania paliw oraz w silnikach statków żeglugi śródlądowej,

- w oparciu o analizy wyników pomiarów emisji do powietrza prowadzonych przez zobowiązane do tego zakłady (pomiary automonitoringowe i okresowe);

- na podstawie analizy dokumentów związanych z problematyką kontroli (np. świadectwa jakości stosowanych paliw, dokumenty zakupu paliw).

Przeprowadzone kontrole nie wykazały naruszeń dotyczących stosowania paliwa, które nie spełniałoby wymagań jakościowych w zakresie dopuszczalnej zawartości siarki.

{"register":{"columns":[]}}