W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szczegółowe kontrole stanu technicznego ciężarówek w Radomiu

11.04.2024

Sześć zatrzymanych dowodów rejestracyjnych, wydane zakazy dalszej jazdy oraz wszczęte postępowania administracyjne wobec przedsiębiorców i osób zarządzających transportem w firmach – to bilans kilkugodzinnych działań kontrolnych na terenie Radomia. Szczegółową weryfikację stanu technicznego pojazdów prowadzono przy użyciu Mobilnej Jednostki Diagnostycznej.

Szczegółowe kontrole stanu technicznego ciężarówek w Radomiu

W czwartek (11 kwietnia), w punkcie kontrolnym przy odcinku krajowej „dwunastki” w Radomiu, funkcjonariusze mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego prowadzili szczegółowe kontrole stanu technicznego ciężarówek. W akcji wykorzystano Mobilną Jednostkę Diagnostyczną, która umożliwia precyzyjnie zbadać układy odpowiadające bezpośrednio za bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Inspektorzy ITD zatrzymali na radomskich ulicach i skierowali na Mobilną Jednostkę Diagnostyczną siedem ciężarówek (solówek i zestawów). Tylko jeden ze wszystkich zatrzymanych pojazdów przeszedł szczegółową kontrolę stanu technicznego bez zastrzeżeń. W pozostałych sześciu stwierdzono usterki, z czego w dwóch zagrażały bezpieczeństwu w ruchu drogowym. W dwóch skontrolowanych wywrotkach wykryto szereg niebezpiecznych usterek: brak siły hamowania na co najmniej jednym kole, obluzowany amortyzator, obluzowane resory/stabilizatory, nadmierne luzy w układzie kierowniczym, uszkodzony ABS oraz nieszczelność układu wydechowego. W tych przypadkach inspektorzy nie tylko zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów i wydali zakazy dalszej jazdy z miejsca kontroli. Za stwierdzone nieprawidłowości w stanie technicznym pojazdów zostaną wszczęte postępowania administracyjne z ustawy o transporcie drogowym wobec przedsiębiorców i osób zarządzających transportem w firmach. Grożą im kary pieniężne.

Oprócz tego jedna z niesprawnych technicznie wywrotek była przeładowana. Pojazd przewożący kruszywo drogowe ważył 28 t zamiast dopuszczalnych 26 t. Za duża masa ładunku spowodowała również przekroczenie o 1,2 t dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej pojazdu na drogę. W tej sytuacji przedsiębiorca odpowie również za te dodatkowe naruszenia. Wobec niego będzie teraz toczyć się odrębne postępowanie zagrożone karą pieniężną.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}