Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży zorganizowanego na terenie województwa lubelskiego w okresie od 21 do 25 lipca 2025 r.
29.07.2025
W okresie od 21 do 25 lipca 2025 r. Państwowa Inspekcja Sanitarna województwa lubelskiego prowadziła nadzór nad organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży.
Łącznie przeprowadzono 76 kontroli sanitarnych w różnych formach wypoczynku, obejmujących:
* 23 kontrole wypoczynku w obiektach hotelarskich lub innych obiektach, w których świadczone są usługi hotelarskie,
* 9 kontroli wypoczynku w obiektach używanych okazjonalnie na potrzeby wypoczynku,
* 4 kontrole obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej,
* 17 kontroli wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania,
* 23 kontrole obiektów żywnościowo-żywieniowych.
W skontrolowanych turnusach uczestniczyło łącznie 2038 dzieci i młodzieży, w tym:
* 1064 uczestników wypoczynku w obiektach hotelarskich,
* 325 uczestników w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek,
* 112 uczestników obozów bez stałej infrastruktury komunalnej,
* 537 uczestników wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania.
Nieprawidłowości stwierdzono w 4 obiektach.
W jednym obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku oraz jednym obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej. W obiektach tych stwierdzono brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych osób zatrudnionych na wypoczynku.
W dwóch obiektach żywnościowo-żywieniowych stwierdzono:
- niewłaściwy stan sanitarny i techniczny pomieszczeń i wyposażenia zakładu,
- przechowywanie w magazynie środków spożywczych, w tym pochodzenia zwierzęcego po upływie terminu przydatności do spożycia,
- brak/nieaktualna dokumentacja lekarska do celów sanitarno-epidemiologicznych pracowników zakładu wykonujących prace w styczności z żywnością,
- nieprzestrzeganie procedur HACCP w zakresie magazynowania środków spożywczych i nadzoru nad ich jakością oraz utrzymania higieny w zakładzie.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami nałożono 2 mandaty karne o łącznej wysokości 400 zł.
Nie odnotowano przypadków wypoczynku niezgłoszonego („dzikiego”) ani zatruć pokarmowych.