W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży zorganizowanego na terenie województwa lubelskiego w okresie od 21 do 25 lipca 2025 r.

29.07.2025

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży

W okresie od 21 do 25 lipca 2025 r. Państwowa Inspekcja Sanitarna województwa lubelskiego prowadziła nadzór nad organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży.
Łącznie przeprowadzono 76 kontroli sanitarnych w różnych formach wypoczynku, obejmujących:

*       23 kontrole wypoczynku w obiektach hotelarskich lub innych obiektach, w których świadczone są usługi hotelarskie,
*       9 kontroli wypoczynku w obiektach używanych okazjonalnie na potrzeby wypoczynku,
*       4 kontrole obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej,
*       17 kontroli wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania,
*       23 kontrole obiektów żywnościowo-żywieniowych.

W skontrolowanych turnusach uczestniczyło łącznie 2038 dzieci i młodzieży, w tym:

*       1064 uczestników wypoczynku w obiektach hotelarskich,
*       325 uczestników w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek,
*       112 uczestników obozów bez stałej infrastruktury komunalnej,
*       537 uczestników wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania.

Nieprawidłowości stwierdzono w  4 obiektach.

W jednym obiekcie używanym  okazjonalnie do wypoczynku oraz jednym obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej. W obiektach tych stwierdzono brak  dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych osób zatrudnionych na wypoczynku.  

W dwóch obiektach  żywnościowo-żywieniowych stwierdzono:

  • niewłaściwy stan sanitarny i techniczny pomieszczeń i wyposażenia zakładu,
  • przechowywanie w magazynie środków spożywczych, w tym pochodzenia zwierzęcego po upływie terminu przydatności do spożycia,
  • brak/nieaktualna dokumentacja lekarska do celów sanitarno-epidemiologicznych pracowników zakładu wykonujących prace w styczności z żywnością,
  • nieprzestrzeganie procedur HACCP w zakresie magazynowania środków spożywczych i nadzoru nad ich jakością oraz utrzymania higieny w zakładzie.

W związku ze stwierdzonymi  nieprawidłowościami nałożono 2 mandaty karne o łącznej wysokości 400 zł.

 Nie odnotowano przypadków wypoczynku niezgłoszonego („dzikiego”) ani zatruć pokarmowych.

{"register":{"columns":[]}}