W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży zorganizowanego na terenie województwa lubelskiego w okresie od 7 do 11 lipca 2025 r.

14.07.2025

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży

W okresie od 7 do 11 lipca 2025 r. Państwowa Inspekcja Sanitarna województwa lubelskiego prowadziła nadzór nad organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży.

Łącznie przeprowadzono 122 kontrole sanitarne w różnych formach wypoczynku, obejmujących:

  • 26 kontroli wypoczynku w obiektach hotelarskich lub innych obiektach, w których świadczone są usługi hotelarskie,
  • 21 kontroli wypoczynku w obiektach używanych okazjonalnie na potrzeby wypoczynku,
  • 5 kontroli obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej,
  • 22 kontrole wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania,
  • 48 kontroli obiektów żywnościowo-żywieniowych.

W skontrolowanych turnusach uczestniczyło łącznie 2363 dzieci i młodzieży, w tym:

  • 1030 uczestników wypoczynku w obiektach hotelarskich,
  • 552 uczestników w obiektach używanych okazjonalnie,
  • 157 uczestników obozów pod namiotami bez infrastruktury komunalnej,
  • 624 uczestników wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania.

Nieprawidłowości stwierdzono w 6 obiektach, w tym:

  • w 2 obiektach hotelowych lub w innych obiektach, w którym świadczone są usługi hotelarskie, gdzie odnotowywano brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych osób zatrudnionych na wypoczynku.
  • w 4 obiektach żywnościowo-żywieniowym, w których stwierdzono:

- przeterminowane środki spożywcze,

brak porządku i czystości w pomieszczeniu zmywalni naczyń, magazynie artykułów spożywczych oraz szatni,

- brak przestrzegania procedur HACCP w zakresie magazynowania środków spożywczych i nadzoru nad ich jakością,

- brak aktualnych orzeczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych personelu,

- niewłaściwy stan techniczny pomieszczeń zakładu,

przetrzymywanie przedmiotów niezwiązanych z działalnością gastronomiczną w pomieszczeniu zmywalni naczyń stołowych.

 

W związku ze stwierdzonymi uchybieniami nałożono 3 mandaty karne o łacznej wysokości 500 zł.

Nie odnotowano przypadków wypoczynku niezgłoszonego („dzikiego”) ani zatruć pokarmowych.

 

{"register":{"columns":[]}}