Wniosek o wygaszenie decyzji
Informacja dla jednostek organizacyjnych chcących zaprzestać prowadzenia działalność wymagającej zezwolenia w zakresie:
- uruchamiania i stosowania aparatu (ów) rentgenowskiego (ich) do celów diagnostyki medycznej, radiologii zabiegowej, radioterapii powierzchniowej i radioterapii schorzeń nienowotworowych;
- uruchamiania pracowni stosujących aparaty rentgenowskiej w ww. celach medycznych;
Opublikowany na stronie internetowej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Opolu „Wniosek o wygaszenie decyzji” składa się w przypadku zgłoszenia zaprzestania wykonywania ww. działalności.
W przypadku gdy jednostka ubiega się o zezwolenie na uruchomienie i stosowanie nowego aparatu rentgenowskiego w miejsce stosowania poprzedniego po jego demontażu, po przeprowadzonej kontroli sanitarnej Organ, który wydał zezwolenie może wygasić decyzję jako bezprzedmiotową.
Ważne informacje
Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu.
Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej.
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania zgodnie z art.63 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572).
Materiały
wniosek o wygaszenie decyzjiwniosek_o_wygaszenie_decyzji.docx 0.03MB wniosek o wygaszenie decyzji
wniosek_o_wygaszenie_decyzji.pdf 0.18MB
Podstawa prawna
Na podstawie art. 162 § 1 pkt 1 i § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r. poz.1691)