W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skąd się biorą produkty ekologiczne - podsumowanie programu

24.08.2023

Program "Skąd się biorą produkty ekologiczne" na terenie woj. dolnośląskiego został zrealizowany w roku szkolnym 2022/2023 prawidłowo, zgodnie z założeniami i celami programu. Na terenie województwa dolnośląskiego przystąpiło 227 przedszkoli.

Dwoje dzieci wśród owoców i warzyw widocznych na zdjęciu.

Łącznie działaniami zostało objętych 9 901 dzieci oraz 5 269 rodziców. Do realizacji programu zostało przeszkolonych 580 koordynatorów przedszkolnych.
Program spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem i wysoką oceną zarówno materiałów edukacyjnych jak i zakresu merytorycznego, odpowiednio skonstruowany  i przystosowany do wieku dzieci.

Warto  brać udział w programach ekologicznych, i angażować/edukować również rodziców, gdyż podstawą zachowań ekologicznych jest modelowanie dobrych nawyków, a dzieci uczą się poprzez obserwowanie i naśladowanie rodziców; przyjmują za rzecz oczywistą segregowanie śmieci, oszczędzanie wody i prądu czy kupowanie produktów ekologicznych, jeśli rodzice tak właśnie postępują.  
Treści programu były realizowane podczas zajęć dydaktycznych, jak również w trakcie swobodnej zabawy, dyskusji czy burzy mózgów.
Dzieci wiedzą jak dbać o siebie, znają oznaczenie produktów ekologicznych, mają wiedzę na temat rolnictwa ekologicznego oraz posiadają nawyki higieniczno-zdrowotne. W wieku przedszkolnym należy kontynuować, propagować i realizować programy prozdrowotne. Aktywny udział sprzyja identyfikowaniu się z omawianą tematyką.

Przedszkolaki chętnie brały udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych, zarówno w grupie rówieśniczej w przedszkolu, jak i indywidualnie. Program wzbudził wielkie zainteresowanie i ciekawość. Dodatkowo uwzględnia integrację całego środowiska biorącego udział w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (min. rodziców). Daje dzieciom, na ich poziomie i w ramach możliwości, bycia świadomym konsumentem. Ponadto poszerza i wzbogaca ich wiedzę na temat produktów ekologicznych oraz oraz rolnictwa ekologicznego, kształtuje postawy determinujące aktualne i przyszłe zachowania zdrowotne, uczy wyboru zdrowych, wartościowych produktów ekologicznych, propaguje zdrowy styl życia. 

Wideo

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}