W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Recital klawesynowy 20.10.2023 r.

18.10.2023

Na kremowym tle z lewej strony znajduje się zdjęcie Ewy Mrowcy. Po prawej stronie znajduje się informacja: Włoski smak - francuska finezja, recital klawesynowy w ramach 40. Międzynarodowego Festiwalu Przemyska Jesień Muzyczna. Wystąpi: Ewa Mrowca. 20.10.2023 r., godz. 17.00, sala lustrzana ZPSM w Przemyślu. Wstęp wolny.

Serdecznie zapraszamy na RECITAL KLAWESYNOWY, który odbędzie się w ramach 40. Międzynarodowego Festiwalu Przemyska Jesień Muzyczna w piątek 20 października br. o godz. 17.00 w sali lustrzanej ZPSM w Przemyślu.

Na scenie wystąpi Ewa Mrowca. Program koncertu obejmuje utwory z XVII / XVIII w.

Tytuł recitalu - "Włoski smak - francuska finezja" został zaczerpnięty z tytułu bachowskiego Clavierubung II, w którym Bach starał się połączyć styl włoski, znany mu z koncertów instrumentalnych A. Vivaldiego i B. Marcello ze stylem francuskim. Ten ostatni pełen przepychu, tak doskonale rozwinięty na dworze Ludwika XIV, towarzyszył codziennemu życiu pałacu w Wersalu. Znakomite suity d'Angleberta były wykonywane w Wersalu, a sam kompozytor inspirował się dziełami wielkiego hegemona muzyki francuskiej Jean-Baptisty Lully'ego, stąd w suicie usłyszymy transkrypcję operowej Chaconne de Phaeton - opowiadającej historię ziemskiego syna Heliosa - Faetona, który powążąc słoneczny rydwan spadł na ziemię. Również w muzyce włoskiej taniec był wszechobecny, stąd Ciaccona Bernardo Storacce. Fisher podobnie jak d'Anglebert był pod wielkim wpływem Lully'ego. Jego suita Uranie - nawiązująca do historii muzy astronomii - pełna jest francuskich odniesień. I na koniec sam Johann Sebastian Bach w Koncercie, który napisał we włoskim stylu!
Ewa Mrowca

 

dr hab. Ewa Mrowca-Kościukiewicz Z wyróżnieniem ukończyła studia w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej.

Jest absolwentką Guildhall School of Music&Drama w Londynie w klasie Nicholasa Parle oraz Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei w klasie Jörga Andreasa Böttichera. Została wyróżniona w 2003 roku w VI Konkursie Klawesynowym im. J. Broadwooda w Londynie, organizowanym na historycznych instrumentach.

W 1999 roku uzyskała Diploma di Merito Accademii Musicale Chigiana w Sienie.

Jest laureatką nagrody Łódzkie Eureka 2012. Stypendystka Ministerstwa Kultury, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Accademia Musicale Chigiana, Rządu Szwajcarii, oraz Guildhall School of Music&Drama.  Swoje umiejętności wzbogacała na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Kennetha Gilberta, Christopha Rousseta, Elisabeth Joyé, oraz Jespera Christensena. Ze szczególną pasją poświęca się wykonawstwu muzyki na instrumentach oryginalnych, a także historycznej realizacji basso continuo.

Jej działalnosc koncertowa obejmuje recitale solowe, oraz występy z zespołami muzyki dawnej. Koncertuje w Polsce, Francji, Niemczech oraz USA.

Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej w Łodzi, oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jej pierwszy solowy album z Pieces de clavessin Jeana Nicolasa Geoffroy (Dux 0137), zyskał znakomite recenzje w Polsce, Luxemburgu i Niemczech, a także został nominowany do prestiżowej nagrody International Classical Music Awards 2013. W marcu 2014 otrzymał wyróżnienie 5 du Diapason.

{"register":{"columns":[]}}