W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności serwisu 

Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Żorach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/zpsmzory

Data publikacji strony internetowej: 01.09.2015 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.12.2022 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • część filmów może nieposiadać napisów i audiodeskrypcji.

Oświadczenie sporządzono dnia 25.03.2024 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Michał Gajda, adres poczty elektronicznej wicedyrektor@szkolamuzyczna.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 32 43 41 062. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek ZPSM w Żorach umiejscowiony jest przy ulicy Dworcowej 6.
  2. Przed szkołą znajdują się 2 wyznaczone, odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsca parkingowe do osób niepełnosprawnych.
  3. Do budynku prowadzą schody na dziedzińcu szkoły, wyposażone w poręcze po obu stronach.
  4. Wejście jest prawidłowo oświetlone.
  5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. Drzwi wejściowe mają szerokość spełniającą wymogi (min. 90 cm).
  7. Integralną częścią budynku jest szyb windowy z platformą dla osób niepełnosprawnych, umożliwiającą wjazd z poziomu dziedzińca na parter oraz I piętro.
  8. Nie ma zainstalowanej pętli indukcyjnej do komunikacji z osobami z wadami słuchu.
  9. Przy wejściu dyżurują pracownicy obsługi, udzielający informacji nt. lokalizacji poszczególnych pomieszczeń.
  10. W budynku szkoły znajdują się toalety dla niepełnosprawnych, usytuowane na parterze oraz na piętrze.
  11. Pomieszczenia dyrekcji i administracji znajdują się na parterze.
  12. W budynku szkoły nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym ani systemu informacji o obiekcie dostosowanym dla osób z wadami wzroku.
  13. Nie ma możliwości zapewnienia usług tłumacza języka migowego na miejscu ani zdalnie.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
05.01.2023 13:18 Michał Gajda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Michał Gajda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 3.0 25.03.2024 12:28 Michał Gajda
Deklaracja dostępności 2.0 30.03.2023 17:40 Michał Gajda
Deklaracja dostępności 1.0 05.01.2023 13:18 Michał Gajda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}