COVID-19: Zasady przyjmowania interesantów
17.03.2022
Rezerwacja terminu
Wizyty w urzędzie konsularnym w sprawach paszportowych, obywatelskich, wizowych i prawnych możliwe są wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji terminu za pomocą aplikacji dostępnej na stronie: www.e-konsulat.gov.pl
Podczas rezerwacji wizyty prosimy o podanie wszystkich danych, w tym również numeru telefonu, adresu mailowego wraz uzasadnieniem celu wizyty. Prosimy również o wybranie terminu we właściwej kategorii spraw.
Przed przybyciem do konsulatu zalecamy zapoznanie się z informacjami dotyczącymi sposobu załatwiania poszczególnych spraw oraz wymaganych dokumentów:
Osoby, które chcą złożyć wniosek o wydanie dokumentu paszportowego proszone są o przybycie do konsulatu z wypełnionym wnioskiem. Wniosek należy wydrukować dwustronnie (jedna kartka) i wypełnić wyłącznie w punktach 1-13. Podpisy rodziców/opiekunów w punkcie 14 składane są w urzędzie konsularnym w obecności konsula.
UWAGA! W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego terminu należy anulować wizytę w systemie. Pozwoli to na udostępnienie terminu innym oczekującym.
Sprawy niewymagające osobistego stawienncitwa prosimy załatwiać korespondencyjnie:
- transkrypcja aktu urodzenia / małżeństwa / zgonu;
- zmiana nazwiska/imienia w trybie administracyjnym;
- zgłoszenie utraty dowodu osobistego / paszportu.
WAŻNE!
1. Umówione osoby powinny zgłosić się przy wejściu do urzędu na krótko przed wyznaczonym terminem wizyty.
2. Do urzędu będą mogły wejść jedynie osoby z wyznaczonym terminem wizyty. Osoby towarzyszące nie będą wpuszczane do konsulatu.
3. W poczekalni konsulatu obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa. Prosimy z zabranie ze sobą maseczek ochronnych i stosowanie dostępnych środków dezynfekcyjnych.
4. W poczekalni konsulatu konieczne jest zachowanie co najmniej 1 metra odległości między osobami.
W przypadku pytań zachęcamy do kontaktowania się z urzędem za pośrednictwem poczty elektronicznej: wieden.amb.wk@msz.gov.pl