W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

O kampanii

banner_ogolny_kampanii

Najpierw o konkursie

Kampania edukacyjna "Bądź z innej bajki" to efekt współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Stowarzyszenia Góry Kultury - Laureata pierwszego miejsca w konkursie „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs na najlepszą kampanię edukacyjną”. Celem konkursu jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w internecie. Przygotowano go z myślą o organizacjach pozarządowych, które zgłaszały pomysły na podjęcie tego tematu w debacie społecznej. Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK przeznaczyły 300 tysięcy złotych na profesjonalną realizację zwycięskiego pomysłu.

O czym jest nasza kampania?

Celem kampanii jest uświadomienie rodzicom i opiekunom, że zagrożenia, z którymi dzieci mogą się zetknąć w wirtualnym świecie, są równie prawdziwe jak te pojawiające się w świecie realnym. Internet jest kopalnią wiedzy i rozrywki, jednocześnie nie można zapominać, że jest też źródłem niebezpieczeństw, przed którymi rodzic powinien chronić swoje dziecko. W ramach kampanii powstały materiały, które są świetnym wstępem do rozmowy z dzieckiem o cyberzagrożeniach. Poznacie m.in. czym jest: hejt, grooming, patostreamy i FOMO i dowiecie się o sposobach radzenia sobie z nimi. Animacje uzupełnione są o dodatkowe materiały: podcast, w którym eksperci dzielą się sposobami radzenia sobie z zagrożeniami w wirtualnym świecie oraz broszurę z gotowymi do wprowadzenia w życie poradami, którą można wydrukować i powiesić w domu lub szkole.

Aby dowiedzieć się więcej o aktualnych działaniach Ministerstwa Cyfryzacji służących bezpieczeństwu dzieci w sieci zapraszamy na stronę Nie zagub dziecka w sieci.

O zwycięzcy konkursu

Kampanię “Bądź z innej bajki” zrealizowano na bazie pomysłu autorstwa Stowarzyszenia Góry Kultury - laureata w konkursie „(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną”. Jest ona współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Stowarzyszenie Góry Kultury zrzesza ludzi którym nie jest obojętna pozycja Tarnowskich Gór. Członkowie stowarzyszenia od lat pracują na rzecz Ziemi Tarnogórskiej, organizując szereg wydarzeń kulturotwórczych, czy edukacyjnych. Stale współpracują z naukowcami oraz autorytetami w dziedzinach ekonomii, kultury, turystyki, rekreacji oraz sportu. 

Pasek logotypów

{"register":{"columns":[]}}