W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obowiązek przesyłania sprawozdań z opłat ewidencyjnych w formie elektronicznej

01.04.2020

Na mocy art. 24 pkt 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 (Dz. U. z 2020 r., poz. 695 ze zm.), do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 110 ze zm.) został dodany art. 80d ust. 3aa, zgodnie z którym sprawozdania z pobranych i przekazanych lub uiszczonych opłat ewidencyjnych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przekazuje się za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw informatyzacji.

Na mocy art. 24 pkt 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV-2 (Dz. U. z 2020 r., poz. 695 ze zm.), do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r., poz. 110 ze zm.) został dodany art. 80d ust. 3aa, zgodnie z którym sprawozdania z pobranych i przekazanych lub uiszczonych opłat ewidencyjnych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przekazuje się za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ministra właściwego do spraw informatyzacji.

Instrukcja krok po kroku w jaki sposób przesłać sprawozdanie poprzez ePUAP:

Krok 1. Wejdź w poniższy link:

https://www.gov.pl/web/gov/sprawozdanie-w-sprawie-oplaty-ewidencyjnej-stanowiacej-przychod-funduszu-centralna-ewidencja-pojazdow-i-kierowcow

Krok 2. Wejdź w sekcję „Jak wypełnić elektroniczny formularz” i pobierz formularz sprawozdania, który chcesz wypełnić. Formularz zapisz na swoim komputerze, wypełnij go i podpisz.

!!! Uwaga - jeśli sprawozdanie podpisujesz profilem zaufanym możesz to zrobić za pomocą podpisywarki (kliknij „tutaj” w punkcie 1 sekcji „Jak wypełnić elektroniczny formularz”).

Krok 3. Jeśli podpisałeś już swoje sprawozdanie przejdź teraz na ePUAP, możesz to zrobić wpisując w przeglądarkę podany adres: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw  - wybierz sekcję sprawy ogólne, po kliknięciu w pisma ogólne pojawi się katalog pism – wybierz pismo ogólne do podmiotu publicznego i kliknij „załatw sprawę” -  zostaniesz przekierowany do strony logowania na ePUAP.

Krok 4. Zaloguj się, a następnie wypełnij formularz pisma ogólnego – pamiętaj aby wybierając urząd, do którego kierujesz pismo wpisać Ministerstwo Cyfryzacji ESP.

  1. W polu rodzaj pisma wybierz „Inne pismo”
  2. W polu inny rodzaj pisma wpisz „Sprawozdanie”
  3. W polu tytuł pisma wpisz „Sprawozdanie z opłaty ewidencyjnej” – rekomendujemy, aby dodać również w tytule jaki podmiot składa sprawozdanie (np. SKP)
  4. Załącz podpisany wcześniej dokument ładując plik z dysku i kliknij „dalej”
  5. Podpisz pismo ogólne – po podpisaniu pisma trafi ono na skrzynkę ePUAP KPRM Cyfryzacja
  6. Po wysłaniu pisma wraz z załącznikiem na Państwa skrzynkę odbiorczą ePUAP lub na adres mailowy przyjdzie UPP – Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.
{"register":{"columns":[]}}