W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wniosek (podatek VAT 0%) o potwierdzenie zamówienia na sprzęt komputerowy dla szkół wyższych

Wnioski w sprawie VAT 0% złożone przez szkoły wyższe podlegają poniższej niezmienionej procedurze wnioskowania:

  • Wypełnij formularz zamówienia – w tym miejscu został zamieszczony aktualny formularz zamówienia (do pobrania). Wnioski, do których załączono zamówienie wyłącznie na wspomnianym formularzu mogą otrzymać potwierdzenie Organu Nadzorującego. 

Informacja o elektronizacji procedury wnioskowania o potwierdzenie zamówienia na sprzęt komputerowy z zastosowaniem 0% stawki podatku VAT

Ministerstwo uruchamia zelektronizowaną i uproszczoną procedurę potwierdzania zamówień na sprzęt informatyczny z zastosowaniem 0% stawki podatku VAT (Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, z późn. zm.))

Elektronizacja procedury przyspieszy potwierdzanie zamówień, poprzez skrócenie czasu wnioskowania, rozpatrywania i odsyłania zamówień. Przyczyni się również do zmniejszenia pracochłonności i kosztów związanych z przygotowywaniem i wysyłaniem wniosków do MEiN tradycyjną pocztą.

Zasady elektronicznego wnioskowania o potwierdzenie zamówienia na sprzęt komputerowy z zastosowaniem 0% stawki podatku VAT

Jak wnioskować:

Jak podpisać elektronicznie:

  • Bezwzględnie pozostawić w formie umożliwiającej dalszą edycję (nie zmieniać formatu pliku zamówienia);
  • Dopuszczalne e-podpisy: kwalifikowany podpis elektroniczny lub zaufany profil;
  • Dopuszczalne sposoby złożenia e-podpisu:
    • podpisane Pismo ogólne do urzędu ePUAP z niepodpisanym, ale załączonym zamówieniem,
    • niepodpisane Pismo ogólne do urzędu ePUAP z załączonym i podpisanym zamówieniem,
    • podpisane zarówno Pismo ogólne do urzędu ePUAP, jak i załączone do niego zamówienie.

Pomoc:

  • Techniczna: infolinia ePUAP;
  • Merytoryczna: p. Michał Bartniczek – Główny specjalista w Biurze Dyrektora Generalnego (e-mail: michal.bartniczek@mein.gov.pl, tel. +48 693 205 769).
    Pomoc można uzyskać w godzinach od 9:00 do 17:00.

Dodatkowe informacje:

Odpowiedzi na pytania

W odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania informujemy WNIOSKODAWCÓW w sprawie potwierdzania zamówień o VAT 0%.

  1. Zastosowanie się do wymogów wskazanych w procedurze wnioskowania widniejącej powyżej uchroni Wnioskodawców od wadliwie składanych wniosków – załączanych zamówień.
  2. Wnioski rozpatrywane są w trybie administracyjnym nie przekraczającym 30 dni (miesiąc czasu) licząc od daty złożenia wniosku.
  3. Otrzymana odpowiedź posiada numer sprawy (BDG.WII.333…….202x) i jest równocześnie zakończeniem tego wniosku.
  4. Wskazana w odpowiedzi informacja, że należy PONOWIĆ WNIOSEK, komunikuje o konieczności przygotowania poprawnego wniosku i potrzebie ponownego złożenia do rozpatrzenia. Jest to już Nowy Wniosek rozpatrywany na zasadzie kolejności wpływu zgodnie z jego terminem wpływu.
  5. Przed upływem 30 dni od daty złożenia wniosku upoważniony przez Ministra Edukacji i Nauki pracownik nie udziela informacji w przedmiocie złożonego wniosku.
  6. Wnioski kierowane do Ministra Edukacji i Nauki przygotowane zgodnie z powyższą procedurą (VAT 0%) należy przesyłać elektronicznie na nowy adres ePUAP:  /gn9u55ai9v/SkrytkaESP.
{"register":{"columns":[]}}