W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawimy bezpieczeństwo na 103 przejściach dla pieszych

29.08.2022

Ogłosiliśmy następny przetarg na realizację doświetlenia przejść dla pieszych. Postępowanie przetargowe zostało podzielone na dwie części, obejmując swoim zasięgiem południowo-zachodnią część województwa śląskiego. Chcemy, aby prace zostały wykonane w czasie pięciu miesięcy od daty podpisania umowy.

Poprawimy bezpieczeństwo na 103 przejściach dla pieszych

Gdzie i ile przejść zostanie doświetlonych

Pierwsze zadanie obejmuje 50 przejść dla pieszych w ciągu drogi krajowej nr 78 w powiatach: raciborskim i wodzisławskim. Przejścia zlokalizowane są: sześć w Chałupkach, pięć w Olzie, jedenaście w Gorzycach, cztery w Turzy Śląskiej oraz dwadzieścia cztery w Wodzisławiu Śląskim. 

Drugie zadnie obejmuje 53 przejścia dla pieszych w ciągu drogi krajowej nr 45, w powiacie raciborskim. Przejścia zlokalizowane są: pięć w Roszkowie, osiem w Krzyżanowicach, po cztery w Tworkowie i w Bieńkowicach, trzydzieści w Raciborzu oraz dwa Szonowicach. 

To łącznie 103 przejścia, które doświetlimy w ramach działań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wcześniej poprawiliśmy bezpieczeństwo na 36 przejściach. Te zadania obejmowały budowę sygnalizacji świetnych na przejściach dla pieszych w rejonie skrzyżowań oraz aktywne znaki D-6 “przejście dla pieszych”. Każde z tych przejść zostało dodatkowo doświetlone.  

W sierpniu br. podpisaliśmy również umowy na doświetlenie 260 przejść dla pieszych. Łącznie poprawa bezpieczeństwa ruchu obejmuje już 399 przejść dla pieszych.  

Zakres zamówienia 

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, projektu docelowej organizacji ruchu, wykonanie robót polegających na budowie dedykowanego oświetlenia lub oświetlenia strefy przejściowej. Wykonane zostaną również niezbędne prace brukarskie, w tym budowa dojść dla pieszych i „kostki integracyjne” - oznaczającej krawędź chodnika przy przejściu dla pierzących. Tam, gdzie będzie to niezbędne, zmodyfikowane zostanie oznakowanie pionowe i poziome.

Tryb postępowania

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie podstawowym ustawy Prawo zamówień publicznych z możliwością przeprowadzenia negocjacji przed wyborem najkorzystniejszej oferty. Negocjacje nie mogą jednak prowadzić do zmiany treści szczegółowych warunków zamówienia i muszą dotyczyć wyłącznie tych elementów oferty, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.

Kryteria wyboru oraz termin składania ofert 

Kryterium oceny ofert stanowią cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 40 proc - za przedłużenie jej 2 lata). Otwarcie ofert wyznaczono na 14 września 2022 r. Dokumentacja postępowania przetargowego dostępna jest na platformie zakupowej: https://gddkia.eb2b.com.pl.

Cel - poprawa bezpieczeństwa pieszych

Budowa dedykowanego oświetlenia przejść dla pieszych, a w niektórych lokalizacjach dodatkowo oświetlenia strefy przejściowej, stanowi kontynuację planu poprawy BRD na przejściach dla pieszych. Przyczyni się do bezpiecznego przekraczania dróg przez niechronionych uczestników ruchu.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 

Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa, dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.   

Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.  

Źródło finansowania

Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

{"register":{"columns":[]}}