W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Mamy ZRID dla ostatniego odcinka S7 na północ od Krakowa

16.09.2022

Wojewoda Małopolski wydał najważniejszy dokument umożliwiający budowę drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice, czyli decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Pozwala on też na rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań za przejęte pod budowę drogi nieruchomości. W najbliższym czasie przekażemy plac budowy wykonawcy.

Infograf

Zakres inwestycji

Odcinek Miechów - Szczepanowice jest ostatnim pomiędzy Warszawą i Krakowem, który czeka na rozpoczęcie prac. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7.  

 

Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, a jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Powstanie system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne. Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym na przejścia dla zwierząt, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej. 

Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. 

Od północy odcinek S7 Miechów - Szczepanowice połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice - Widoma.  

Termin i koszt realizacji

Zgodnie z umową zakończenie prac na tym odcinku powinno nastąpić w sierpniu 2024 r. 

Koszt prac wyniesie ponad 162,4 mln zł. Środki finansowe pochodzą z Krajowego Funduszu Drogowego. 

Kalendarium:

29 czerwca 2017 r. - rozpoczęcie prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) 

17 sierpnia 2018 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) 

12 listopada 2019 r. - uzyskanie DŚU  

16 grudnia 2019 r. - postanowienie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie (RDOŚ) o nadaniu DŚU rygoru natychmiastowej wykonalności 

29 kwietnia 2020 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę 

10 grudnia 2020 r. - wybór najkorzystniejszej oferty 

8 lutego 2021 r. - podpisanie umowy na projekt i budowę z konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i SP SINE MIDAS STROY (partner) 

8 grudnia 2021 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID do Wojewody Małopolskiego 

S7 od Krakowa na północ

Odcinek Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:  

  • Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km 
  • Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km 
  • Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km 
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km 

Trwa budowa odcinka S7 Moczydło - Miechów. Aktualnie zaawansowanie prac na tym odcinku wynosi 66 proc. Zakończenie budowy przewidywane jest w przyszłym roku. 

Budowa ponad 13-kilometrowego odcinka S7 Szczepanowice - Widoma zakończyła się i droga została oddana do ruchu 4 października 2021 r. Odcinek S7 Widoma - Kraków jest w trakcie realizacji. Aktualne zaawansowanie prac wynosi tu ponad 14 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2024 r. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}