W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wybraliśmy firmę, która opracuje przebieg S7 Kraków – Myślenice

04.10.2023

Transprojekt Gdański ma przygotować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla przyszłej S7 pomiędzy Krakowem i Myślenicami. Wykonawca będzie miał 6 lat na opracowanie dokumentu i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Koszt prac to prawie 26,6 mln zł.

zdjęcie drogi ekspresowej wykonane z perspektywy jezdni, droga dwupasmowa z pasem awaryjnym, po lewej ekran akustyczny, w tle niebo

Wybór wykonawcy

Przetarg na przygotowanie STEŚ ogłosiliśmy w maju. Do końca lipca swoje oferty złożyło pięć firm. Jedną (firmy IVIA) odrzuciliśmy na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 226). Wykonawca nie odpowiedział na nasze wezwanie w zakresie wyjaśnienia rażąco niskiej ceny. Naszym zdaniem zaproponowano ofertę ze zbyt niską ceną, nierealną i niepozwalającą na prawidłowe przygotowanie Studium. 

Pozostałe cztery oferty były oceniane na podstawie kilku kryteriów. 60 punktów można było otrzymać za zaproponowaną cenę – im niższa, tym więcej punktów. 40 punktów zostało podzielonych na następujące kryteria jakościowe: 

  • Zespół środowiskowy (12 punktów) – mógł je otrzymać wykonawca, który ma akustyka, specjalistę z zakresu siedlisk przyrodniczych lub biologii roślin, specjalistę z zakresu zoologii i kierownika takiego zespołu z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem; 
  • Zespół geologiczny (14 punktów) – ocenialiśmy doświadczenie i kwalifikacje geologa oraz hydrogeologa; 
  • Zespół ekspertów (14 punktów) – ocenialiśmy doświadczenie i wykształcenie ekspertów ds. geologicznych i geotechnicznych. 

Szczegółowe informacje dotyczące warunków i kryteriów, na podstawie których ocenialiśmy oferty, dostępne są na stronie z dokumentacją przetargową

Poniżej przedstawiamy zestawienie punktów, które otrzymały oferty za spełnienie poszczególnych kryteriów. 

Wykonawca 

Cena 

Zespół środowi-skowy 

Zespół geolo-giczny 

Zespół ekspertów 

SUMA 

Transprojekt Gdański 

60,00

6,00

6,00

7,00

79,00

Multiconsult Polska 

47,45 

3,00

8,00

7,00

65,45

Konsorcjum: SWECO Polska (lider), Pracowania Inżynierska Klotoida 

 45,81

3,00 

8,00

7,00

63,81

Voessing Polska 

39,90 

3,00

8,00

7,00

57,90

Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeżeli nie zostaną złożone, to po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót będziemy mogli podpisać umowę. 

Nasz pierwotny budżet na przygotowanie STEŚ to 22 386 000 zł. Zwiększyliśmy kwotę na opracowanie dokumentacji, co pozwoliło nam na wybór wykonawcy. 

Projektanci wskażą możliwe warianty przebiegu drogi

STEŚ to dokument projektowy, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Wykonawca STEŚ przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem.    

Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe - Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem.   

Przygotowanie STEŚ będzie wieloletnim procesem i zakładamy, że po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi. Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest to potrzebna - co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7.   

Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami, żaden z wariantów nowego odcinka S7 przedstawionych w Studium korytarzowym nie jest wskazany jako rekomendowany.  

Więcej informacji o realizacji S7 oraz przygotowaniach do nowej zakopianki tutaj.  

{"register":{"columns":[]}}