W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zgodnie z zasadami

03.11.2022

Jeszcze w tym miesiącu planujemy oddać do użytku odcinek tunelowy Naprawa - Skomielna Biała. Dwukomorowy tunel wydrążony pod górą Luboń Mały, robi ogromne wrażenie i liczymy, że takie same odczucia będzie wzbudzać wśród podróżujących.

zdjęcie przedstawia wnętrze tunelu z widocznym oznakowaniem poziomym, widocznym oznakowaniem ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedania i strzałkami wskazującymi na wolny pas.

Mając jednak w pamięci nie tak dawne wydarzenia, jakie miały miejsce po otwarciu tunelu pod Ursynowem w Warszawie, raz jeszcze przypominamy podstawowe zasady poruszania się w tunelu, prosząc jednocześnie wszystkich kierowców o rozwagę. 

Z naszą relacją z nieodpowiedzialnych zachowań użytkowników tunelu na S2 pod Ursynowem publikowaliśmy w styczniu br. 

Nakazy i zakazy

Przejazd tunelem o długości 2,06 km, przy ograniczeniu prędkości do 100 km/h, może potrwać nieco ponad 1 minutę. Biorąc pod uwagę całą trasę, jaką kierowca ma do pokonania, to niewiele. Zawsze jednak powinniśmy zostawić margines na tzw. wydarzenia losowe.

Poniżej kilka podstawowych zasad, o których każdy kierowca powinien pamiętać.

Przejeżdżając przez tunel:

- zwracaj uwagę na znaki i sygnalizację świetlną, 

- nie zawracaj, nie cofaj, 

- zachowaj odpowiednią odległość od innych uczestników ruchu, 

- nie zatrzymuj się (możliwy jest tylko postój awaryjny), 

- słuchaj komunikatów nadawanych w tunelu i stosuj się do wydawanych poleceń, 

- pamiętaj o dostosowaniu prędkości do obowiązujących nakazów - w tunelu obowiązuje odcinkowy pomiar prędkości. 

Ulotka, która nic nie waży

Szczegółowe informacje, jak postępować w przypadku zatoru, wypadku czy pożaru w tunelu znajdziesz tutaj. Taką ulotkę dobrze jest wydrukować i mieć zawsze w samochodzie. Przedstawione procedury są aktualne dla wszystkich obiektów tunelowych w Polsce. 

 

Film, który warto obejrzeć

Zachęcamy również do zapoznania się z poniższym filmem, który w przystępny sposób przybliża obowiązujące zasady poruszania się w obiektach tunelowych. 

Budowa drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka-Zdrój jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt inwestycji wynosi 2 547 601 820,15 zł, a dofinansowanie ze środków UE 1 299 635 604,11 zł. 

Wideo

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}