W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejny krok do przebudowy DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem

03.01.2023

Program Inwestycji na optymalizację przepustowości DK47 na odcinku Nowy Targ - Szaflary został podpisany przez Ministra Andrzeja Adamczyka. Ta decyzja zapewnia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad finansowanie na opracowanie dokumentacji i przebudowę tej drogi. Ponadto Minister Infrastruktury podpisał aneks dla prac przygotowawczych dla nowego przebiegu DK7 Rabka - Chyżne.

DK47

Dlaczego chcemy przebudować tę drogę?

Droga Nowy Targ - Szaflary ma ok. 6,7 km długości. Biegnie częściowo przez teren zabudowany, a połączenie z posesjami zapewnia 117 zjazdów. Ta droga to główny korytarz komunikacyjny do Zakopanego i stale rośnie na niej natężenie ruchu. Między 2015 a 2021 rokiem zwiększyło się o 45 proc., do 22 329 pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc. - do 2335 pojazdów na dobę. Ponadto dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym. 

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu dwupasmowej DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Jakie są pomysły na tę drogę?

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy przebudowę 117 zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu.

Co wydarzy się w najbliższej przyszłości?

Planujemy ogłoszenie przetargu na przygotowanie projektu optymalizacji przepustowości DK47 od Nowego Targu do Szaflar w II kwartale 2023 roku. Wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).  

O krok dalej jesteśmy dla pozostałego odcinka DK47 do ronda w Zakopanem. 28 grudnia 2022 roku wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na etapie Koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla optymalizacji przepustowości 

Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}