W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konsultacje proponowanych modyfikacji Standardu usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego

Kliknięcie myszy zamiast wizyty w urzędzie lub osobistego odbierania listu poleconego? Proste załatwianie spraw, bez względu na to, gdzie jesteś? Jedno miejsce do komunikacji ze wszystkimi podmiotami publicznymi zamiast wielu kont na różnych portalach administracji? Projekt e-Doręczenia odpowiada na wszystkie te potrzeby – z zachowaniem najwyższych standardów cyberbezpieczeństwa.

Zdjęcie przedstawia stertę dokumentów

O projekcie

Usługa e-Doręczenia umożliwi otrzymywanie i wysyłanie korespondencji drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów. To prosta i przejrzysta forma komunikacji z administracją publiczną, równoważna z wysłaniem listu poleconego lub osobistą wizytą.
 

Rozwiązanie przygotowywane jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Pracujemy nad tym, aby każdy podmiot, obywatel i przedsiębiorca miał jeden adres do kontaktu z administracją, a wraz z nim odpowiednio zabezpieczoną skrzynkę e-doręczeniową, która w obsłudze przypomina zwykłą skrzynkę mailową. Wysłana tą drogą korespondencja trafi prosto do adresata, a na potwierdzenie tej czynności zostaną wystawione dowody – odpowiednio wysłania i otrzymania. Wszystkie adresy podmiotów publicznych znajdą się w Bazie Adresów Elektronicznych, co umożliwi łatwe ich wyszukanie. Obywatel i przedsiębiorca będą mieć swobodę wyboru dostawcy adresu do doręczeń elektronicznych: może to być dostawca państwowy – który gwarantuje nieodpłatną realizację usługi e-Doręczenia do podmiotu publicznego – lub kwalifikowany dostawca usług zaufania.

Konsultacje

Potrzeba zmiany jest podyktowana koniecznością doprecyzowania terminu wdrażania poszczególnych wymagań Standardu oraz koniecznością poprawienia brzmienia wymagań zarówno pod kątem funkcjonalnym, jak i jedynie edytorskim.

Opis proponowanych zmian ujęty jest w metryce dokumentu.

Uwagi, wnioski i zapytania można kierować do 28 kwietnia 2021 r. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres standard.doreczenia@mc.gov.pl

Zgłoszenia należy kierować przy użyciu dostępnego na stronie internetowej arkusza Excel. Zgłoszone uwagi powinny odnosić się do konkretnego zagadnienia zawartego w treści dokumentu. Uwagi należy zgłaszać w formie pytań do konkretnych zagadnień lub propozycji erraty. Uwaga nie powinna odnosić się do całości dokumentu, jak również nie powinna stanowić wniosków ogólnych.

Wyniki konsultacji zostaną wykorzystane w celu podniesienia jakości projektowanych dokumentów przed opublikowaniem nowej wersji Standardu wraz z załącznikami na stronach BIP.


Wszystkie informacje.