W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

 

Gdzie załatwisz sprawę?

Odpisy aktów stanu cywilnego w Holandii wydobywa się z urzędów gmin (gemeente). 

W Królestwie Niderlandów nie funkcjonuje urząd spełniający zadania centralnego biura adresowego, a ewidencja ludności jest prowadzona jedynie na terenie gmin. Z tego powodu odpis aktu stanu cywilnego można uzyskać jedynie w gminie, w której dana czynność została zarejestrowana.

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

W niektórych urzędach gminy można zawnioskować o odpowiedni odpis poprzez elektroniczny formularz na stronie internetowej gminy. Należy się przy tym posługiwać kodem DigiD. W innych gminach uzyskanie odpisów aktów stanu cywilnego wymaga wizyty w urzędzie lub przesłania wniosku e-mailem.

Jak umówisz się na spotkanie?

j.w.

Jakie dokumenty musisz złożyć?

Listę niezbędnych dokumentów określa niezależnie dana gmina holenderska.

Ile zapłacisz?

Wysokość opłaty za odpis aktu stanu cywilnego określaja gminy.

Zlecenie wydobycia dokumentu urzędowi konsularnemu to dodatkowa opłata 30 euro.

Jak odbierzesz dokumenty?

Dokumenty można odebrać osobiście lub mogą one zostać przesłane pocztą, pod warunkiem opłacenia kosztów przesyłki.

{"register":{"columns":[]}}