Akademia Podatkowa Podlaskiej KAS edukuje młodzież w Łomży
06.03.2025
- Szkoły Katolickie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży dołączyły do grona placówek odwiedzonych przez edukatorów Akademii podatkowej podlaskiej KAS.
- Uświadomienie młodzieży, jak duże znaczenie w naszym codziennym życiu odgrywają podatki, co dzięki nim zyskujemy i dlaczego ich płacenie jest tak ważne to jeden z głównych celów akcji edukacyjnej prowadzonej przez podlaską Krajową Administrację Skarbową (KAS).
Edukatorki Akademii Podatkowej Podlaskiej KAS z Urzędu Skarbowego w Łomży, na zaproszenie Szkół Katolickich im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży, spotkały się z licealistami z klas pierwszych i trzecich. Zajęcia z młodzieżą miały na celu nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej, ale też praktycznych umiejętności, które pozwolą im sprawnie poruszać się w świecie podatków po rozpoczęciu kariery zawodowej.
Podczas lekcji licealiści szerzej poznali pojęcie oraz rodzaje podatków w Polsce, jednocześnie przekonując się, że podatki stanowią najważniejszą część dochodów państwa i że bez ich uczciwego płacenia państwo nie mogłoby funkcjonować. Podczas spotkania edukatorki podkreśliły negatywne konsekwencje unikania płacenia podatków, a przez to rozwój szarej strefy. Używając konkretnych przykładów pokazały, że negatywne skutki tych działań nie ograniczają się do poziomu krajowego, lecz są odczuwalne również lokalnie, wpływając na funkcjonowanie szkół, szpitali i innych lokalnych instytucji.
Na spotkaniu nie zabrakło również informacji o roli i działalności KAS w państwie oraz możliwościach zatrudnienia w tej instytucji. Edukatorki opowiedziały też uczniom o elektronicznych usługach e-Urzędu Skarbowego oraz o zaletach z ich korzystania.
Zachęcamy dyrektorów szkół i nauczycieli do zgłaszania kolejnych klas do udziału w Akademii. Lekcje w ramach II edycji projektu będą organizowane do końca trwającego roku szkolnego. Zgłoszenia można przesyłać na adres e-mail: rzecznik.ias.bialystok@mf.gov.pl
Indywidualny harmonogram spotkań będziemy uzgadniać z zainteresowanymi szkołami uwzględniając zasadę kolejności zgłoszeń.