W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przyjmowanie i załatwianie petycji

Przedmiot petycji:

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

Sposób składania petycji:

Petycję można złożyć w następujący sposób:

  • przesłać listownie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi, al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź;
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej: ePUAP;
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem usługi e-Doręczeń,
  • przesłać elektronicznie na adres: ias.lodz@mf.gov.pl;
  • złożyć osobiście w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Łodzi przy al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź, w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach urzędowania - od 7.30 do 15.30, kancelaria (parter).

Petycji nie można złożyć telefonicznie.

Wymogi formalne petycji:

Petycja powinna zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
  • jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
  • jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Składanie petycji w interesie podmiotu trzeciego:

Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać, oprócz spełnienia wymagań wymienionych w pkt 4:

  1. imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
  2. miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
  3. adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
  4. zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Uwagi:

O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.03.2025 11:59 Karolina Krakowiak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Kontroli Wewnętrznej
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Przyjmowanie i załatwianie petycji 4.0 17.07.2025 14:18 Agnieszka Srzednicka
Przyjmowanie i załatwianie petycji 3.0 17.07.2025 14:09 Agnieszka Srzednicka
Przyjmowanie i załatwianie petycji 2.0 11.07.2025 09:05 Mariusz Kamiński
Przyjmowanie i załatwianie petycji 1.0 12.03.2025 11:59 Karolina Krakowiak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}