W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

System wykrywania i transmisji sygnału pożaru - obowiązki właścicieli

Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 24 sieprnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (tekst jednolity Dz.U.2020 r.,  poz. 961) właściciel, zarządca lub użytkownik budynku, obiektu budowlanego lub terenu, objętych obligatoryjnym stosowaniem systemów sygnalizacji pożarowej wyposażonych w urządzenia sygnalizacyjno-alarmowe, w przypadku gdy w tym budynku, obiekcie budowlanym lub na terenie nie działa jego własna jednostka ratownicza, jest obowiązany połączyć te urządzenia z obiektem komendy Państwowej Straży Pożarnej lub obiektem, wskazanym przez właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej.

 

Informujemy również, że właściciele obiektów, objętych obowiązkiem transmisji sygnału do PSP muszą przekazać do
KM PSP w Jeleniej Górze w formie elektronicznej wyciąg z Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego zawierający opis warunków budowlanych, a także rzuty poszczególnych kondygnacji budynku.

 

Poniżej przedstwiamy dokumenty, które należy dostarczyć do KM PSP w Jeleniej Górze i na podstawie których Komendant Miejski podejmie decyzję o podłączeniu systemu sygnalizacji pożaru obiektu do systemu sygnalizacji Państwowej Straży Pożarnej.

Materiały

Wniosek o połączenie pożarowych urządzeń sygnalizacyjno - alarmowych
Wniosek​_o​_połączenie​_pożarowych​_urządzeń​_sygnalizacyjno​_-​_alarmowych.doc 0.05MB
Wniosek o połączenie pożarowych urządzeń sygnalizacyjno - alarmowych
Wniosek​_o​_połączenie​_pożarowych​_urządzeń​_sygnalizacyjno​_-​_alarmowych.pdf 0.10MB
{"register":{"columns":[]}}