W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wydział Organizacyjno-Kadrowy

23.11.2020

Naczelnik Wydziału Organizacyjno – Kadrowego
mł. bryg. mgr inż. Piotr WYSOWSKI

tel. 47 831 49 50

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Kadrowego  należy w szczególności:

  1. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Miejskiej;
  2. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Miejskiego;
  3. opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji
     i wytycznych Komendanta Miejskiego;
  4. prowadzenie archiwum Komendy Miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.  przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów
     i brakowania dokumentów;
  5. prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w Komendzie Miejskiej;
  6. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  7. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej Komendy Miejskiej przez rzecznika prasowego;
  8. przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Miejskiej;
  9. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych Komendy Miejskiej;
  10. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
  11. nadzorowanie funkcjonowania Systemu Kontroli Zarządczej w Komendzie Miejskiej;
  12. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg
     i wniosków dla Komendy Miejskiej;
  13. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Miejskiego.
  14. realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej Komendanta Miejskiego;
  15. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi
    w Komendzie Miejskiej w tym dowódców jednostek ratowniczo – gaśniczych;
  16. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
    w Komendzie Miejskiej;
  17. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych Komendy Miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  18. ewidencjonowanie pieczęci i stempli w Komendzie Miejskiej;
  19. prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów
     i rencistów Komendy Miejskiej;
  20. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków
     i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej;
  21. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej;
  22. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  23. zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej Komendy w zakresie świadczenia pomocy prawnej urzędowi Komendanta Miejskiego a w szczególności udzielanie  porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych oraz występowanie przed sądami i urzędami;
  24. nadzór w zakresie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego podziału rzeczowego akt przez pracowników sprawuje koordynator czynności kancelaryjnych, którym jest wyznaczona osoba z Wydziału Organizacyjno-Kadrowego podlegający bezpośrednio Komendantowi Miejskiemu wyznaczony zgodnie z Zarządzeniem nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej z dnia 25 stycznia 2013 r. ( Dz. Urz. MSW z 2013 r. poz.27)
  25. za zarządzaniem bezpieczeństwem informacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych odpowiedzialny jest Specjalista Ochrony Danych którym jest wyznaczona osoba z Wydziału Organizacyjno-Kadrowego podlegający bezpośrednio Komendantowi Miejskiemu.

Do zadań specjalisty ochrony danych (SOD) należą:

  1. informowanie Administratora o:
  • środkach organizacyjnych i technicznych dotyczących procesów przetwarzania danych osobowych w Komendzie,
  • zakresie przetwarzanych danych – czy obejmuje prawidłowe dane osobowe do realizacji konkretnego celu przetwarzania,
  1. monitorowanie przestrzegania przepisów ochrony danych osobowych,
  2. wytwarzanie i aktualizowanie rejestrów dot. ochrony danych osobowych, w tym rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i rejestru wszystkich kategorii czynności przetwarzania,
  3. realizowanie procesu nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych
    w Komendzie, w tym prowadzenie rejestru upoważnień,
  4. planowanie i współudział w wykonywaniu oraz aktualizacji:
  • analiz ryzyka dot. ochrony danych osobowych,
  • polityki dot. ochrony danych osobowych,
  • innej dokumentacji wewnętrznej dotyczącej ochrony danych osobowych,
  1. organizowanie i prowadzenie szkoleń dla funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej PSP przetwarzających dane osobowe,
  2.  podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych oraz prowadzenie rejestru naruszeń ochrony danych osobowych,
  3. współpracowanie z IOD w zakresie jego obowiązków oraz z KKO w zakresie obowiązków Administratora, (KKO – kierownik komórki organizacyjnej).
  4. nadzór nad realizacją zadań związanych z planowaniem, rozliczaniem czasu służby
    i pracy w  Komendzie Miejskiej PSP;
  5. rozliczanie czasu służby strażaków i pracowników cywilnych systemu codziennego;
  6. naliczanie kwoty dodatku za pracę w warunkach szkodliwych wszystkim strażakom;
  7. nadzór i bieżące aktualizowanie danych w systemie SWD-ST na poziomie administratora dziedzinowego w zakresie spraw organizacyjno-kadrowych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.11.2020 20:42 st. bryg. Paweł Motyka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Organizacyjno-Kadrowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 2.0 09.02.2021 07:50 st. bryg. Paweł Motyka
Wydział Organizacyjno-Kadrowy 1.0 23.11.2020 20:42 st. bryg. Paweł Motyka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}