W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja finansów

Informacje

Dane kontaktowe do kierownika sekcji finansów.
Stopień, imię i nazwisko: st. ogn. Grażyna Gajda
Telefon: 47-851-75-57;
Fax: 47-851-75-69 ;

Dane kontaktowe do starszego kasjera w sekcji finansów.
Telefon: 47-851-75-58;
Fax: 47-851-75-69 ;

Sekcja finansów urzęduje od godziny 7:30 do 15:30.

Zadania sekcji finansów

Zakres zadań ogólnych

Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:

  1. Sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. Prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    1. Wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
    2. Zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
    3. Przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    4. Zapewnieniu terminowego ściągania należności;
    5. Dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
    6. Wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
    7. Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  4. Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  5. Prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  6. Opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  7. Opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  8. Sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  9. Przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  10. Sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  11. Naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  12. Realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  13. Sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  14. Udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracyji dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczone
  15. Na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego;
  16. Opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  17. Organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  18. Kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

Zakres zadań archiwizacyjnych

Do zadań sekcji finansów należy w zakresie zadań archiwizacyjnych: 

  1. Organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
  2. Prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, to jest: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
  3. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
  4. Udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.

 

Zadania wspólne komórek organizacyjnych

Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności. W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.
 

Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:

  1. Planowanie i realizacja budżetu komendy.
  2. Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
  3. Sporządzanie programów działań oraz planów pracy komórki organizacyjnej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań.
  4. Opracowywanie materiałów do informacji komendanta o stanie bezpieczeństwa miasta w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz materiałów niezbędnych do przedkładania na posiedzeniach i naradach zespołów oraz komisji, w których uczestniczy komendant.
  5. Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w Komendzie Miejskiej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.
  6. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi jednostek oraz terenowej administracji rządowej samorządu terytorialnego oraz innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
  7. Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego.
  8. Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytuji i organy władzy.
  9. Realizowanie zaleceń pokontrolnych.
  10. Realizowanie zadań z zakresu zadań obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
  11. Współpraca z właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
  12. Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  13. Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
  14. Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów, przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
  15. Przekazywanie elektroniczne dokumentów między komórkami organizacyjnymi za pomocą Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów;
  16. Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
  17. Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie działania komendy;
  18. Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta funkcji w miejskim zespole zarządzania kryzysowego;
  19. Terminowe i zgodne z przepisami realizowanie powierzonych zadań;
  20. Przestrzeganie przepisów prawa, w tym o ochronie informacji niejawnych, ochronnie danych osobowych i Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
  21. Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy na zajmowanym stanowisku pracy;
  22. Realizowanie zadań związanych z kontrolą zarządczą;
  23. Współudział w realizowaniu zadań w zakresie prowadzonych procedur zamówień publicznych;
  24. Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną
  25. Wprowadzanie i aktualizacja danych w systemach teleinformatycznych używanych w Państwowej Straży Pożarnej na podstawie przepisów odrębnych (w tym w "Systemie Wspomagania Decyji-ST".

Zadania kierowników komórek organizacyjnych

Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

  1. Nadzór nad terminowym oraz prawidłowym pod względem merytorycznym i formalnym realizowaniem zadań w podległej komórce organizacyjnej.
  2. Planowanie oraz bieżące organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
  3. Dokonywanie okresowych opinii służbowych i ocen okresowych podległych pracowników.
  4. Przygotowywanie projektów oraz inicjowanie zmian zakresów czynności dla podległych pracowników.
  5. Realizowanie obowiązków nałożonych na osoby kierujące pracownikami zawarte w Ustawie - Kodeks pracy
  6. Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny służby i pracy podległej komórki organizacyjnej.
  7. Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy w podległej komórce organizacyjnej.
  8. Nadzór i realizacja zadań związanych z przestrzeganiem zasad ochrony gromadzonych danych osobowych oraz pracy ze zbiorami danych osobowych w podległej komórce organizacyjnej.
  9. Nadzór i realizacja zadań związanych z kontrolą zarządczą w podległej komórce organizacyjnej.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Rafał Binięda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja finansów 6.0 07.12.2022 11:05 mł. bryg. Paweł Giendek
Sekcja finansów 5.0 07.12.2022 11:04 mł. bryg. Paweł Giendek
Sekcja finansów 4.0 12.02.2021 12:24 kpt. Rafał Binięda
Sekcja finansów 3.0 12.02.2021 11:48 kpt. Rafał Binięda
Sekcja finansów 2.0 09.12.2020 13:35 kpt. Rafał Binięda
Sekcja finansów 1.0 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}