W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja organizacyjno-kadrowa

Informacje

Dane kontaktowe do kierownika sekcji organizacyjno-kadrowej.
Stopień, imię i nazwisko: mł. ogn. Iwona Breguła
Telefon: 47-851-75-67;
Fax: 47-851-75-69 ;

Dane kontaktowe do starszego specjalisty w organizacyjno-kadrowej:
Telefon: 47-851-75-50;
Fax: 47-851-75-69 ;

Sekcja organizacyjno-kadrowa urzęduje od godziny 7:30 do 15:30.

Zadania sekcji organizacyjno-kadrowej

Zakres zadań organizacyjnych

Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie organizacyjnym należy w szczególności:

  1. Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
  2. Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
  3. Udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
  4. Udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
  5. Prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
  6. Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjamii jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  7. Przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wnioskówz zakresu działania komendy;
  8. Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  9. Organizowanie  systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
  10. Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
  11. Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
  12. Koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
  13. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.
     

Zakres zadań kadrowych

Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie kadrowym należy w szczególności:

  1. Realizowanie założeń polityki kadrowo-płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
  2. Prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
  3. Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców jednostki ratowniczo-gaśniczej;
  4. Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników komendy;
  5. Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
  6. Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  7. Prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
  8. Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
  9. Ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
  10. Kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie.
     

Zakres zadań ochrony danych

Do zadań sekcji organizacyjno–kadrowej w zakresie zadań Specjalisty Ochrony Danych:

  1. Koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym ;
  2. Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w komendzie;
  3. Prowadzenie wykazu zbiorów danych osobowych przetwarzanych w komendzie;
  4. Sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
  5. Prowadzenie analizy zagrożeń dla bezpieczeństwa danych osobowych i wdrażaniem na podstawie jej wyników zmian w polityce bezpieczeństwa;
  6. Zapewnienie przeszkolenia osobom upoważnionym z zakresu ochrony danych osobowych;
  7. Nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa;
  8. Opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych upoważnień;
  9. Wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
  10. Koordynowanie procesu reagowania na incydenty w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
  11. Współpraca z Inspektorem Ochrony Danych.

Zadania wspólne komórek organizacyjnych

Komórki organizacyjne mają obowiązek współdziałania i współpracy między sobą, a także współpracują z jednostkami organizacyjnymi ochrony przeciwpożarowej oraz innymi jednostkami administracji publicznej i organizacjami wykonującymi zadania na rzecz ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa, a także realizują inne zadania z zakresu ochrony ludności. W realizacji zadań obejmujących czynności kilku komórek organizacyjnych ich prowadzenie należy do komórki organizacyjnej, której zakres zadań obejmuje najwięcej zadań lub właściwy przełożony służbowy wydał w tym zakresie stosowną dyspozycję.
 

Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych komendy, przy uwzględnieniu ich zakresów merytorycznych, należy w szczególności:

  1. Planowanie i realizacja budżetu komendy.
  2. Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
  3. Sporządzanie programów działań oraz planów pracy komórki organizacyjnej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań.
  4. Opracowywanie materiałów do informacji komendanta o stanie bezpieczeństwa miasta w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz materiałów niezbędnych do przedkładania na posiedzeniach i naradach zespołów oraz komisji, w których uczestniczy komendant.
  5. Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w Komendzie Miejskiej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.
  6. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi jednostek oraz terenowej administracji rządowej samorządu terytorialnego oraz innymi służbami, inspekcjami i strażami, a także z podmiotami krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego.
  7. Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego.
  8. Załatwianie skarg i wniosków oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytuji i organy władzy.
  9. Realizowanie zaleceń pokontrolnych.
  10. Realizowanie zadań z zakresu zadań obronnych, przestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej;
  11. Współpraca z właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
  12. Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  13. Opracowywanie materiałów do udostępniania jako informacja publiczna;
  14. Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów, przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej wraz z jednolitym rzeczowym wykazem akt i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania;
  15. Przekazywanie elektroniczne dokumentów między komórkami organizacyjnymi za pomocą Elektronicznego Systemu Obiegu Dokumentów;
  16. Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego;
  17. Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na terenie działania komendy;
  18. Realizowanie zadań związanych z pełnieniem przez komendanta funkcji w miejskim zespole zarządzania kryzysowego;
  19. Terminowe i zgodne z przepisami realizowanie powierzonych zadań;
  20. Przestrzeganie przepisów prawa, w tym o ochronie informacji niejawnych, ochronnie danych osobowych i Bezpieczeństwa i Higieny Pracy;
  21. Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy na zajmowanym stanowisku pracy;
  22. Realizowanie zadań związanych z kontrolą zarządczą;
  23. Współudział w realizowaniu zadań w zakresie prowadzonych procedur zamówień publicznych;
  24. Współpraca w realizacji zadań wynikających ze współpracy międzynarodowej realizowanej przez Państwową Straż Pożarną
  25. Wprowadzanie i aktualizacja danych w systemach teleinformatycznych używanych w Państwowej Straży Pożarnej na podstawie przepisów odrębnych (w tym w "Systemie Wspomagania Decyji-ST".

Zadania kierowników komórek organizacyjnych

Do zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:

  1. Nadzór nad terminowym oraz prawidłowym pod względem merytorycznym i formalnym realizowaniem zadań w podległej komórce organizacyjnej.
  2. Planowanie oraz bieżące organizowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.
  3. Dokonywanie okresowych opinii służbowych i ocen okresowych podległych pracowników.
  4. Przygotowywanie projektów oraz inicjowanie zmian zakresów czynności dla podległych pracowników.
  5. Realizowanie obowiązków nałożonych na osoby kierujące pracownikami zawarte w Ustawie - Kodeks pracy
  6. Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny służby i pracy podległej komórki organizacyjnej.
  7. Inicjowanie i wdrażanie przedsięwzięć na rzecz doskonalenia organizacji, metod i form pracy w podległej komórce organizacyjnej.
  8. Nadzór i realizacja zadań związanych z przestrzeganiem zasad ochrony gromadzonych danych osobowych oraz pracy ze zbiorami danych osobowych w podległej komórce organizacyjnej.
  9. Nadzór i realizacja zadań związanych z kontrolą zarządczą w podległej komórce organizacyjnej.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda
Wytwarzający/ Odpowiadający:
kpt. Rafał Binięda
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja organizacyjno-kadrowa 9.0 14.12.2022 14:45 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 8.0 07.12.2022 11:00 mł. bryg. Paweł Giendek
Sekcja organizacyjno-kadrowa 7.0 04.03.2022 12:31 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 6.0 12.02.2021 12:22 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 5.0 12.02.2021 12:21 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 4.0 12.02.2021 11:47 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 3.0 20.01.2021 12:26 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 2.0 09.12.2020 13:36 kpt. Rafał Binięda
Sekcja organizacyjno-kadrowa 1.0 08.12.2020 11:57 kpt. Rafał Binięda

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}