W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna

Starszy inspektor (kierownik sekcji): asp. mgr inż. Ireneusz Giemza
telefon: (32) 376-09-95
e-mail: kwatermistrz@psp.zabrze.pl

Starszy specjalista: mł. kpt. inż Tomasz Dorożyński
telefon: (32) 376-09-97
e-mail: technika@psp.zabrze.pl

Starszy technik sztabowy: st. ogn. Katarzyna Chmielniak
telefon: (32) 376-09-87
e-mail: kwatermistrz@psp.zabrze.pl

Zadania

Do zadań Sekcji Kwatermistrzowsko-Technicznej należy w szczególności:

1.  W zakresie zadań kwatermistrzowskich:

1) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);

2) monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;

3) prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnychi emerytów komendy;

4) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;

5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;

6) prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;

7) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;

8) prowadzenie sprawzakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;

9) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;

10) gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;

11) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;

12) realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;

13) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;

14) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnychi celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;

15) ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;

16) weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;

17) prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).

18) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.

 

2. W zakresie zadań technicznych:

1) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;

2) monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;

3) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;

4) organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;

5) bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;

6) prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;

7) prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;

8) weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;

9) zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;

10) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;

11) kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;

12) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;

13) nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu).

 

3. W zakresie zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:

1) pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”;

2) zapewnienie wymaganej ochrony przetwarzanych informacji niejawnych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;

3) kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie;

4) opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;

5) planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;

6) nadzorowanie działalności kancelarii materiałów niejawnych;

7) kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów niejawnych;

8) nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych.

 

4. W zakresie zadań obronnych:

1) organizowanie i prowadzenie prac związanych z przygotowaniami obronnymi w komendzie;

2) koordynowanie i kontrolowanie realizacji zadań obronnych.

 

5. W zakresie zadań kancelarii niejawnej:

1) prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych;

2) udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym i egzekwowanie zwrotu dokumentów;

3) realizacja właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii materiałów niejawnych oraz jednostce organizacyjnej;

4) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;

5) wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, który nadzoruje pracę kancelarii niejawnej.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 10:52 mł. kpt. Maciej Janicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Maciej Janicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 8.0 04.12.2023 13:26 kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 7.0 03.10.2023 14:57 kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 6.0 06.03.2023 09:32 kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 5.0 04.05.2022 09:50 mł. kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 4.0 11.06.2021 12:32 mł. kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 3.0 02.03.2021 09:48 mł. kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 2.0 09.12.2020 12:29 mł. kpt. Maciej Janicki
Sekcja Kwatermistrzowsko-Techniczna 1.0 08.12.2020 10:52 mł. kpt. Maciej Janicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}