W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Dlaczego warto uczyć programowania? Tomasz Rożek o sztucznej inteligencji i nauce programowania

Na zdjęciu widzimy zbudowaną z połaczeń sieciowych wirtualną makietę mózgu.

W nowym materiale Nauka. To lubię “Czy sztuczna inteligencja nas wyleczy?” Tomasz Rożek pokazuje ciekawe zastosowania sztucznej inteligencji w medycynie, nawiązując do tematu pandemii. Opowiada o tym w jaki sposób sztuczna inteligencja uczy się i jaka jest rola programisty, który raczej wspiera ten proces niż nim zrządza. Zajrzyjcie do wideo poniżej!

Sztuczna inteligencja zmieni nasze życie, a jedną z dziedzin, w której te zmiany będą najbardziej zauważalne będzie medycyna. Szczególnie mocno to widać w chwilach zagrożenia, takich jak dzisiejsze czasy epidemii. Czas epidemii może być jednak także okazją do zdobycia nowych kompetencji. Np. programowania/kodowania. Patrząc na rozwój technologii cyfrowych, w tym sztucznej inteligencji, umiejętność posługiwania algorytmami z cała pewnością jest kompetencją przyszłości. – pisze Tomasz Rożek, autor kanału Nauka. To Lubię

Materiał został przygotowany w ramach projektu „Kampanie edukacyjno – informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014–2020. Projekt jest realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}