W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klub Młodego Programisty

Kluby Młodego Programisty to działanie Ministerstwa Cyfryzacji (obecnie KPRM) i Państwowego Instytutu Badawczego NASK, w ramach którego dzieci i młodzież w wieku szkolnym uczą się programowania.

Na obrazku widać chłopca pracującego przy komputerze, do komputera podłączony jest robot. Obok widać napis Klub Młodego Programisty! i dwa adresy internetowe: www.klubmlodegoprogramisty.pl i www.facebook.com/klubmlodegoprogramistypl. U dołu znajduje się pasek logotypów: Europejskie Fundusze Polska Cyfrowa, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów,, NASK i Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Do marca 2020 roku Kluby Młodego Programisty miały postać punktów warsztatowych, gdzie za darmo, w specjalnie zaaranżowanych salach, wyposażonych w pomoce dydaktyczne, takie jak: tablety, zestawy robotów edukacyjnych, czy maty edukacyjne dzieci poznawały podstawy programowania na zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów.

W maju 2020 roku, w odpowiedzi na epidemię, wystarował Klub Młodego Programisty online, a w zwiazku z dużym zainteresowaniem zajęciami, jesienią 2020 roku uruchomiliśmy drugą edycję warsztatów - Jesień z KMP online. Wszystkie warsztaty zostały nagrane i można do nich wrócić w dowolnym momencie. Przejdź do nagrań z warsztatów klikając w link.

Dzieci przy komputerze, robot i rakieta, napis "Programowanie w Scratch z Klubem Młodego Programisty", logociagi: Fundusze Europejskie, KPRM, NASK, Unia Europejska, Klub Młodego Programisty i OSE IT Szkzoła.

 

W związku z dużym zainteresowaniem dwiema edycjami warsztatów online, postanowiliśmy wykorzystać scenariusze wypracowane w ramach webinarów i przygotowaliśmy kolejną odsłonę klubów – programowanie w Scratch Junior i Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty na platformie OSE IT Szkoła. Przejdź do kursów Programowanie w Scratch z Klubem Młodego Programisty na OSE IT Szkoła klikając w ten link

Odwiedź też stronę Klubu Młodego Programisty i zajrzyj na nasz fanpage.

Klub Młodego Programisty online

Kluby Młodego Programisty utworzone zostały jesienią 2018 r. Od samego początku cieszyły się niemalejącą popularnością. Tylko w 2019 roku wzięło w nich udział ponad 21 tysięcy uczestników. Przez 12 miesięcy odbyły się 1622 warsztaty stacjonarne. W pierwotnej formule – do zawieszenia zajęć w związku z epidemią - w każdym województwie działał jeden stacjonarny klub. Zależało nam, aby dotrzeć do dzieci z mniejszych miast dlatego KMP otworzyliśmy w Nysie, Siedlcach, Lubinie, Inowrocławiu, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Przemyślu, Suwałkach, Kwidzynie, Jaworznie (do kwietnia 2019 r. Żorach), Ostrowcu Świętokrzyskim, Ełku, Gnieźnie i Stargardzie. zwiń

Ze względu na wprowadzenie stanu pandemii w marcu 2020 roku warsztaty stacjonarne zostały zawieszone. W ich miejsce w maju 2020 r. uruchomione zostały warsztaty online. Pozwoliły one dotrzeć do jeszcze większej liczby uczestników. Pierwsza edycja warsztatów online spotkała się z dużym zainteresowaniem – w pojedynczym warsztacie wzięło udział średnio 600 osób, a łącznie – w obu cyklach – ponad 12 000 uczestników. Druga edycja zakończyła się równie dużym sukcesem.

Klub Młodego Programisty online to bezpłatne zajęcia z nauki podstaw programowania dla uczniów klas 1-6 szkół podstawowych. Przedstawiamy Państwu zapis 2 cykli webinarów, które zostały zrealizowane od maja do grudnia 2020 r.

Podczas każdego cyklu, w ciągu 10 spotkań, uczestnicy wykorzystywali bezpłatne aplikacje do programowania online, ale poznali również zasady programowania offline. Dzięki warsztatom uczestnicy zostali w bezpieczny sposób wprowadzeni do świata IT. Zajęcia prowadzili wykwalifikowani trenerzy, którzy w przystępny sposób uczyli podstaw programowania. Przekonajcie się sami!.

Zajęcia prowadzone były dla dwóch grup wiekowych: 1-3 oraz 4-6 klas szkół podstawowych. Dziesięć jednogodzinnych spotkań online to doskonały sposób na aktywne spędzenie czasu w domu. Poprzez udział w zajęciach, uczestnicy rozwijają kluczowe kompetencje XXI wieku tj. umiejętność analitycznego myślenia, innowacyjność, wytrwałość, chęć podejmowania działań, rozwiązywania problemów i pokonywania trudności.

Aby wziąć udział w pełnym cyklu warsztatów, wystarczy obejrzeć kolejno 10 webinarów i razem z trenerami wykonywać zadania. Wszystkie webinary zostały nagrane właśnie po to, żeby można było z nich skorzystać w dowolnym momencie. Przejdź do webinarów klikając w ten link.

W związku z dużym zainteresowaniem dwiema edycjami warsztatów online, postanowiliśmy wykorzystać scenariusze wypracowane w ramach webinarów i przygotowaliśmy kolejną odsłonę klubów – programowanie w Scratch Junior i Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty na platformie OSE IT Szkoła. Przejdź do kursów klikając w ten link.

Aktualności