W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kursy programowania w Scratch z Klubem Młodego Programisty

Dzieci przy komputerze, robot i rakieta, napis "Programowanie w Scratch z Klubem Młodego Programisty", logociagi: Fundusze Europejskie, KPRM, NASK, Unia Europejska, Klub Młodego Programisty i OSE IT Szkzoła.

Były już zajęcia stacjonarne, były warsztaty online, tym razem wracamy z kursami na platformie e-learningowej OSE IT-Szkoła.

Jeśli chcecie zacząć programować - koniecznie powinniście do nas dołączyć. Trenerzy Klubu Młodego Programisty w ciągu ośmiu spotkań przeprowadzą Was przez najważniejsze funkcjonalności znanego i lubianego wśród początkujących adeptów programowania języka Scratch.

Kursy są całkowicie bezpłatne i mogą być realizowane zarówno indywidualnie przez dzieci w wieku 6 - 12 lat, jak i w szkole na zajęciach zintegrowanych (w klasach 1-3) lub na lekcjach informatyki (w klasach 4-6). To też świetny pomysł na naukę zdalną. Już dziś każdy nauczyciel może założyć konta swoim uczniom i wraz z nimi realizować kurs programowania, mając dodatkowo możliwość monitorowania ich postępów.

Z myślą o różnych grupach wiekowych przygotowaliśmy nie jeden, a dwa kursy! Są to:  

  • Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty” - skierowany do młodszych dzieci (6-9 lat) i tych wszystkich, którzy nie mieli jeszcze okazji spróbować swoich sił w kodowaniu.
  • Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty” – na ten kurs zapraszamy przede wszystkim starszych uczniów szkół podstawowych (dzieci w wieku 9-12 lat) i tych, którzy czują, że w Scratchu Juniorze programować mogą nawet z zamkniętymi oczami.

Oba kursy w metodyczny i merytoryczny sposób wprowadzą uczniów w świat programowania blokowego. Od podstaw, krok po kroku, uczestnicy kursu nauczą się tworzyć - najpierw mniej, a później już nieco bardziej złożone - programy w wizualnym języku programowania Scratch. Dowiedzą się jaką rolę w programowaniu mają konstrukcje warunkowe, pętle, funkcje oraz zmienne. Nauczą się także debugować błędy, a wszystko poprzez przygotowywanie krótkich animacji i gier w aplikacjach Scratch Junior i Scratch 3.0. Musicie tego spróbować!

W nagraniach spotkacie ponownie trenerów Klubu Młodego Programisty – Annę Świć i Rafała Mitkowskiego, którzy w przystępny sposób przeprowadzą Was przez kolejne moduły i pozwolą odczarować świat programowania.

W skład kursu wchodzą filmy instruktażowe oraz dodatkowe materiały dla uczniów i nauczycieli (lub rodziców). Czas trwania pojedynczego filmu instruktażowego dostosowany jest do wieku oraz możliwości rozwojowych dzieci. Uwzględnia też długość typowej lekcji.

Po ukończeniu kursu uczestnicy mogą podejść do testu sprawdzającego wiedzę i nabyte umiejętności, którego prawidłowe rozwiązanie uprawnia do pobrania certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia.

Kursy znajdziecie na portalu OSE IT-Szkoła. To platforma edukacyjna z dostępem do bezpłatnych materiałów i kursów e‑learningowych z zakresu m.in. programowania, bezpiecznego korzystania z internetu i sztucznej inteligencji, które skierowane są zarówno do uczniów, jak i nauczycieli. W kursach można uczestniczyć w dowolnym miejscu i czasie, na wybranym urządzeniu.

Kursy w ciekawy sposób wprowadzą uczniów w świat programowania, są też zgodne z podstawą programową. Mogą z nich korzystać nie tylko nauczyciele, ale i rodzice!

Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem i chcesz, aby Twoi uczniowie/dzieci wzięły udział w naszych kursach - wejdź na platformę OSE IT i załóż konto. Następnie, w zależności od grupy wiekowej przejdź do kursu:

  • Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty” -> przejdź do kursu
  • Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty” -> przejdź do kursu

Tam znajdziesz wszystkie informacje – instrukcję poruszania się po platformie OSE IT-Szkoła dla nauczycieli, a także przewodnik, który pomoże Ci przejść przez kurs razem z dziećmi i wyjaśni, jak zarządzać grupami uczniów i monitorować ich postępy.

Materiały

FAQ - pytania i odpowiedzi
Instrukcja dla nauczyciela - logowanie na platformie i tworzenie kont dla uczniów
Klub Młodego Programisty w nowej odsłonie - start