W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kluby Młodego Programisty ruszają z kolejnym cyklem zajęć!

13.11.2019

Obrazek jest rysunkiem przedstawiającym uśmiechniętego chłopca w okularach, który pokazuje na ekran komputera. Na ekranie widać napis "Klub Młodego Programisty". W tle widać półki z pudłami, tablicę magnetyczną, zabawkę i robota. Poniżej widać napis: Ruszają zapisy na kolejną turę zajęć w Klubach Młodego Programisty. U dołu zdjęcia znajduje się pasek logotypów: Europejskie Fundusze Polska Cyfrowa, Ministerstwo Cyfryzacji, NASK i Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.

Uwaga, uwaga! Kto chętny na bezpłatne zajęcia programowania? Ruszają zapisy na kolejny cykl warsztatów w naszych Klubach Młodego Programisty!

Jeśli jesteście z Ełku, Przemyśla, Piotrkowa Trybunalskiego, Jaworzna, Inowrocławia i ich okolic, bądźcie w gotowości w południe, już w najbliższy poniedziałek (18 listopada).

WAŻNE! Na nasze zajęcia można zapisać się tylko elektronicznie, czyli wypełniając formularz na stronie www.klubmlodegoprogramisty.pl Nie ma opcji zapisów telefonicznych.

Programowanie za darmo

– Nasze zajęcia są bardzo popularne. Działamy od nieco ponad roku, a w warsztatach wzięło już udział ponad 20 tysięcy uczestników. Czekamy na kolejnych – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Popularność naszych Klubów to także dowód na to, że w mniejszych miastach dzieciaki też chcą się uczyć programowania – dodaje szef MC.

Kluby Młodego Programisty (KMP), czyli punkty warsztatowe z bezpłatną nauką programowania, działają od jesieni ubiegłego roku. Otworzyliśmy je w 16 miastach średniej wielkości – po jednym w każdym województwie.

– Kluby, w zależności od miasta, powstały w takich instytucjach jak domy kultury, centra nauki, ośrodki edukacyjne, biblioteki, czy świetlice. To nie przypadek. Wszystkie te miejsca, zwykle skupiają lokalne inicjatywy. I na tym nam właśnie zależy – mówi minister Marek Zagórski.

Dajemy słowo: nasze zajęcia to nie tylko nauka połączona ze świetną zabawą. To przede wszystkim dowód na to, że aby zacząć przygodę z programowaniem nie musimy inwestować w drogi sprzęt komputerowy, czy informatyczne kursy. Na warsztatach pokazujemy dzieciakom i ich rodzicom, bo w naszych zajęciach mogą brać udział także i oni, że warto zacząć tę przygodę.

Kto pierwszy…

Co tydzień, o tej samej godzinie, pod okiem profesjonalnych trenerów dzieci i rodzice poznają korzyści płynące z nauki programowania. Udział w warsztatach jest bezpłatny, a każdy cykl to 10 godzinnych spotkań, prowadzonych na czterech poziomach trudności. Zajęcia dopasowane są do wieku uczestników. Mamy dwie grupy wiekowe: dzieci z klas 1-3 i z klas 4-6.

Przekonani, że warto zapisać się na nasze zajęcia? W takim razie przypominamy:

  • Ełk, Przemyśl, Piotrków Trybunalski, Jaworzno i Inowrocław – zapisy na zajęcia w Waszych Klubach ruszają już w najbliższy poniedziałek (18 listopada) o godz. 12.00 na stronie www.klubmlodegoprogramisty.pl

Pamiętajcie, na nasze zajęcia możecie zapisać się tylko elektronicznie (wypełniając elektroniczny formularz, który pojawi się na naszej stronie w dniach rozpoczęcia zapisów)!

O przyjęciu na zajęcia decyduje kolejność zgłoszeń, które są przyjmowane do wyczerpania miejsc w danym cyklu szkoleniowym. Jeśli nie zdążysz – trafisz na listę rezerwowych.

Zaprogramowany tydzień

Każdy rodzic zapisując dziecko na zajęcia musi wziąć pod uwagę dziesiątki czynników i okoliczności. Czy zajęcia nie kolidują z innymi? Czy to daleko od domu? I wiele, wiele innych. Aby ułatwić Wam proces decyzyjny, poniżej szczegółowe informacje o naszych warsztatach.

Ełk (warmińsko-mazurskie):

Kiedy?

kl. 1-3, wtorki godz. 16.00-17.00, 26.11.2019 r. – 25.02.2020 r.

kl. 1-3, wtorki, godz. 17.00-18.00, 26.11.2019 r. – 25.02.2020 r.

kl. 4-6, środy godz. 17.00-18.00, 27.11.2019 r. – 19.02.2020 r.

Gdzie? Kolej Na Klocki, ul. Dąbrowskiego 1.

Przemyśl (podkarpackie):

Kiedy?

kl. 1-3, wtorki godz. 15.00-16.00, 26.11.2019 r. – 03.03.2020 r.

kl. 1-3, wtorki godz. 16.00-17.00, 26.11.2019 r. – 03.03.2020 r.

kl. 4-6, wtorki godz. 17.00-18.00, 26.11.2019 r. – 03.03.2020 r.

Gdzie? Przemyska Biblioteka Publiczna im. Ignacego Krasickiego, ul. Grodzka 8.

Piotrków Trybunalski (łódzkie):

Kiedy?

kl. 1-3, środy godz. 15.30-16.30, 04.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

kl. 1-3, środy godz. 16.30-17.30, 04.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

kl. 4-6, środy godz. 17.30-18.30, 04.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

Gdzie? Ośrodek Edukacji Artystycznej (placówka Miejskiego Ośrodka Kultury), ul. Słowackiego 13.

Jaworzno (śląskie):

Kiedy?

kl. 1-3, środy godz. 15.00-16.00, 11.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

kl. 1-3, środy godz. 16.00-17.00, 11.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

kl. 1-3, środy godz. 17.00-18.00, 11.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

kl. 4-6, środy godz. 18.00-19.00, 11.12.2019 r. – 04.03.2020 r.

Gdzie? Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy w Katowicach – Filia w Jaworznie, Rynek Główny 17 (II piętro).

Inowrocław (kujawsko-pomorskie):

Kiedy?

kl. 1-3, wtorki, godz. 14.45-15.45, 03.12.2019 r. – 03.03.2020 r.

kl. 1-3, wtorki, godz. 15.45-16.45, 03.12.2019 r. – 03.03.2020 r.

kl. 4-6, wtorki godz. 16.45-17.45, 03.12.2019 r. – 03.03.2020 r.

Gdzie? Biblioteka Miejska im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu, Filia nr 1, ul. Wilkońskiego 32.

WAŻNE! Zapisy na zajęcia w pozostałych lokalizacjach (Nysa, Siedlce, Lubin, Zamość, Żary, Nowy Sącz, Suwałki, Kwidzyn, Ostrowiec Świętokrzyski, Gniezno i Stargard) ruszają w piątek (22 listopada) o godz. 12.00 także na stronie www.klubmlodegoprogramisty.pl

***

O projekcie

Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Zobacz film o klubach!

Wideo

{"register":{"columns":[]}}