W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Publikacje programu „Koduj z Klasą”

Grafika to tło komputerowego ciągu kodów. Po prawej stronie widnieje napis na białych tłach: "Rozpocznij kodowanie z Koduj z Klasą" i C"EO Centum Edukacji Obywatelskiej".

„Koduj z Klasą” popularyzuje programowanie wśród uczniów i nauczycieli z całej Polski. Program prowadzony jest przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w partnerstwie z Fundacją Szkoła z Klasą.

W ramach programu wydane zostały m.in. poradniki oraz szkolenia z podstaw programowania w języku Scratch (dla nauczycieli szkół podstawowych) i Python (dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych) czy szkolenia z programowania bez użycia komputera.

Zachęcamy do zapoznania się z publikacjami.

Materiały dla klas 1–3

  1. „Programowanie dla najmłodszych” (Natalia Kucisz, Beata Sochacka) to zestaw gier i zabaw przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ale sprawdzi się również na zajęciach ze starszymi uczniami. Celem opisanych ćwiczeń jest rozwijanie w uczniach umiejętności, które ułatwią naukę programowania w późniejszym wieku. Każda gra trwa średnio pół godziny i może zostać wykorzystana zarówno na lekcjach w szkole, jak i na zajęciach pozalekcyjnych.
  2. Scratch Junior i Scratch 3.0 – tych aplikacji nie musimy chyba nikomu przedstawiać, prawda? 😊 Rozpoczęcie nauki Scratcha ułatwią materiały pomocnicze na stronie kodujzklasa.ceo.org.pl.
  3. Kodu to podobny do Scratcha język programowania przeznaczony dla najmłodszych programistów. Jak z niego korzystać i od czego zacząć? Warto zerknąć do materiałów i scenariuszy.


Materiały dla klas 4–6

  1. Programowanie w języku Java? Z prostymi scenariuszami do nauki najpopularniejszego języka programowania to nic trudnego!  
  2. Python to nie wąż, tylko kolejny obowiązkowy język programowania każdego przyszłego programisty! Aby zacząć stawiać pierwsze krok w Pythonie, wystaczy zapoznać się z materiałami szkoleniowymi.  
     

Poradniki metodyczne

  1.  „Myślenie projektowe (Design Thinking) z Klasą” (Emilia Kołowacik, Justyna Turek, Janusz Żmijski, Małgosia Żmijska) to skierowany do nauczycieli krótki i prosty elementarz o metodach pracy projektowej.
  2. „Poradnik Ściśle dla dziewczyn” (Alicja Pacewicz) to krótka lektura o tym, jak pomagać dziewczynkom przełamywać stereotypy związane z płcią, które zniechęcają je do nauki programowania.
{"register":{"columns":[]}}