W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Publikacje programu "Meet and Code"

Grafika to laptop i zeszyt z długopisem. Na tym tle, w górnym, lewym rogu widać na niebieskim tle napis w kolorach: zielonym, szarym oraz pomarańczowym "MEET AND CODE".

Meet and Code to inicjatywa, w którą zaangażowani są firma SAP, organizacja Haus des Stiftens gGmbH oraz krajowi partnerzy sieci TechSoup Europe – sieci wspierającej działalność organizacji pozarządowych.

Meet and Code Award nagradza najlepsze pomysły na inicjatywy z zakresu kodowania. Głównym celem konkursu jest inspirowanie do tworzenia coraz ciekawszych i bardziej kreatywnych wydarzeń, promujących edukację cyfrową.

Uczestnicy wydarzeń organizowanych przez instytucje pozarządowe poznają tajniki nowych technologii oraz ich wpływ na nasze codzienne życie. Są też motywowani i zachęcani do rozwijania niezbędnych w dzisiejszym świecie kompetencji cyfrowych poprzez odkrywanie szerokiego wachlarza rozwiązań technologicznych, tematów związanych z cyfryzacją oraz kreatywnym kodowaniem.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami Meet and Code dotyczącymi kodowania.

Materiały dla uczniów (8–18 lat) i starszej młodzieży (18–24 lata)

  1. Materiał edukacyjny dla dzieci (8–12) i młodzieży (13–17), w postaci narzędzia webowego, do stworzenia pierwszej aplikacji uruchomionej w mniej niż 30 minut.
  2. „Python” (Mateusz Legięcki, Joanna Ziemska) – lektura świetnie sprawdzi się jako przewodnik od podstaw do rozszerzonej wiedzy dotyczącej języka Python. Poradnik dla młodzieży (13–17) i starszej młodzieży (18–24).
  3. „Programowanie w C” (Użytkownicy Wikibooks, 2010) – publikacja mająca na celu nauczanie programowania w języku C od podstaw aż do poziomu zaawansowanego. Wymagana jest jedynie znajomość algebry oraz terminologii komputerowej. Doświadczenie w programowaniu w innych językach może być pomocne w nauce, ale nie jest wymagane. Poradnik dla starszej młodzieży (18–24).
  4. „Kurs C++. Od zera do gier kodera” (Karol Kuczmarski, 2004) – kurs C++ to część megatutorialu „Od zera do gier kodera”, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Całość tutorialu jest kompletnym opisem języka C++. Rozpoczyna się od wstępu do programowania i tego języka, aby następnie przeprowadzić czytelnika przez proces konstruowania jego pierwszych programów. Kurs dla starszej młodzieży (18–24).
{"register":{"columns":[]}}