W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe na targach Foodex Saudi 2025

Foodex Saudi 2025

Jak najlepiej rozpocząć rozmowę biznesową?  Na targach w Rijadzie udowadniamy, że przy stole i dobrym jedzeniu działa to najlepiej. Na Foodex Saudi 2025 polskie smaki stają się doskonałym pretekstem do spotkań i nawiązywania nowych kontaktów.

21 września w siedzibie Federacji Izb Handlowych Arabii Saudyjskiej zorganizowaliśmy prestiżowe spotkania B2B, które zgromadziły polskich przedsiębiorców z sektora spożywczego oraz saudyjskich partnerów biznesowych. Przy okrągłym stole odbywały się intensywne rozmowy i prezentacja polskiej oferty – wszystko w profesjonalnej, a jednocześnie przyjaznej atmosferze. Zagraniczni importerzy wykazywali duże zainteresowanie polskimi produktami, a wymiana doświadczeń była wyjątkowo owocna.

Równolegle odbyło się spotkanie polskiej delegacji pod przewodnictwem sekretarza stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Jacka Czerniaka, w której skład wchodził zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa - Jan Szopiński, z kierownictwem Federacji Izb Handlowych Arabii Saudyjskiej. Dyskutowano o strategicznych kierunkach rozwoju współpracy polsko-saudyjskiej, wymieniano doświadczenia i ustalano kolejne kroki wspierające ekspansję polskich firm na rynku saudyjskim.

O godzinie 16, wraz z rozpoczęciem targów, odbyło się oficjalne otwarcie polskiego stoiska narodowego zorganizowanego przez KOWR pod hasłem Poland tastes good. W wydarzeniu uczestniczyli sekretarz stanu w MRiRW Jacek Czerniak,  z-ca dyrektora generalnego KOWR Jan Szopiński, zastępca głównego lekarza weterynarii Paweł Meyer oraz charge d’affaires Ambasady RP w Rijadzie Paweł Mączka. Ich obecność miała wymiar znacznie szerszy niż tylko udział w symbolicznej uroczystości – aktywnie rozmawiali z producentami i kontrahentami, podpowiadali rozwiązania i wspierali polskie firmy w pierwszych kontaktach z saudyjskimi partnerami. W ten sposób otwarcie stoiska stało się nie tylko formalnym startem targów, ale też realnym impulsem do dalszych rozmów biznesowych.

Polską ofertę prezentuje w Rijadzie 13 polskich firm z branży spożywczej i obejmuje ona szerokie spektrum produktów: wyroby cukiernicze, produkty mleczne, majonezy, soki, keczupy, musztardy, zdrowe dodatki do żywności, przekąski – od nadziewanych papryczek po smakowe hummusy, a także miody i produkty liofilizowane. Łączy je jedno – różnorodna, autentyczna i konkurencyjna oferta, która trafia w oczekiwania partnerów biznesowych z Bliskiego Wschodu.

Ważnym punktem wizyty w Rijadzie było podpisanie memorandum o współpracy pomiędzy polskim Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a jego saudyjskim odpowiednikiem, reprezentowanym przez wiceministra Środowiska, Wody i Rolnictwa Mansoura Hilala Al Mushaitiego. To strategiczne porozumienie otwiera nowe możliwości dla polskich eksporterów i pokazuje, że Polska traktuje Arabię Saudyjską jako jeden z kluczowych i najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju.

Więcej informacji na: Poland tastes good 

Zdjęcia (9)

{"register":{"columns":[]}}