Mocna obecność Polski na targach Seoul Food & Hotel 2025 w Korei
W dniach 10-13 czerwca 2025 r. odbywa się w Seulu w Korei Płd. kolejna edycja targów Seoul Food & Hotel – jednej z najważniejszych imprez wystawienniczych branży spożywczej w Korei Południowej i Azji. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa jest obecny na tych targach od 2018 roku, a podczas tegorocznej edycji organizuje stoisko narodowe, na którym swoją ofertę prezentuje 21 przedsiębiorców.
Polskie firmy prezentują kontrahentom z Korei i innych krajów Azji przekrojową ofertę polskiej żywności i napojów. Pod szyldem „Poland tastes good” na stoisku KOWR promowane są m.in.: słodycze (pralinki, żelki, krówki, ciastka, śliwki w czekoladzie, batony), mleko i produkty mleczne, soki NFC i bio, smoothie, napoje funkcjonalne, cydry, przekąski z jabłek, napoje zbożowe i na bazie cykorii oraz ziół, kawior i produkty rybne, mięso wieprzowe, wędliny i przetwory z wieprzowiny, przyprawy, zioła i nasiona, kasze, mąki, dania gotowe, półprodukty dla przemysłu spożywczego.
W uroczystym otwarciu stoiska narodowego 10 czerwca br. udział wzięli Bogusław Wijatyk – Dyrektor Generalny w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Lucjan Zwolak – Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR oraz Paweł Meyer – Zastępca Głównego Lekarza Weterynarii.
Polskie akcenty na seulskich targach są mocno obecne także na kilku innych stoiskach. Organizacje branżowe i zrzeszeni w nich przedsiębiorcy promują żywność na rynku koreańskim na stoiskach w ramach programów mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”:
- „Kropla doskonałości. Europejskie mleko i przetwory mleczne wysokiej jakości” – trzyletni program realizowany przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka od kwietnia 2025 r. na rynkach: Korei Płd. i Wietnamu, promujący mleko i produkty mleczne, w tym ser;
- „Europejski drób – z naszych ferm na Twój stół” – trzyletni program realizowany przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą od lutego 2025 r. na rynkach Filipin, Korei Płd. i Wietnamu, promujący mięso drobiowe (świeże, schłodzone i mrożone) oraz jego przetwory;
- „EU Good Food – Good Life” – trzyletni program multi realizowany przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego we współpracy z producentami z Grecji od marca 2025 r. na rynkach Filipin, Korei Płd. i Wietnamu promujący mięso wieprzowe, wołowe oraz brzoskwinie w puszkach i świeże kiwi.
Oprócz tego polska żywność jest promowana na stoisku Polskiej Izby Mleka i jej członków w ramach działań finansowanych ze środków Funduszu Promocji Mleka, a także na stoiskach indywidualnych przedsiębiorców.
Więcej informacji na: Poland tastes good