W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe na targach ANUGA 2019

W dniach 5-9 października 2019 r. w Kolonii w Niemczech odbyły się targi ANUGA 2019, które w tym roku obchodziły 100-lecie istnienia. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz czwarty zorganizował na tych targach stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.

Targi ANUGA to najważniejsze wydarzenie wystawiennicze w branży spożywczej na świecie, które odbywa się co dwa lata. Celem targów jest umożliwienie nawiązywania współpracy pomiędzy podmiotami działającymi w branży spożywczej na całym świecie. Targi stanowią  także bramę do cieszącego się dużą renomą rynku UE. Podczas tegorocznej edycji targów swoje produkty prezentowało ponad 7 500 wystawców ze 106 krajów, natomiast liczba zwiedzających sięgnęła 170 tys.

Targi ANUGA to także szczególne wydarzenie dla polskich przedsiębiorców, ponieważ Niemcy są dla polskich producentów żywności największym rynkiem zbytu spośród wszystkich krajów UE. W tegorocznej edycji targów wzięło udział ponad 200 wystawców z Polski, wśród których można było znaleźć wszystkie liczące się w kraju przedsiębiorstwa, reprezentujące szeroki przekrój branży spożywczej.

Polskie stoisko narodowe o łącznej powierzchni 190 m2 było zlokalizowane w dwóch miejscach: w sektorze ANUGA Fine Food w hali 11.1 oraz w sektorze ANUGA Drinks w hali 8. Na stoisku swoją ofertę prezentowało 20 producentów polskiej żywności oferujących m.in.: słodycze, produkty zbożowe, napoje i soki ekologiczne, zdrowe przekąski, owoce i żywność funkcjonalną.

We wszystkie dni targów na polskim stoisku w sektorze ANUGA Fine Food odbywały się pokazy kulinarne połączone z degustacją tradycyjnych polskich potraw i przekąsek, które miały za zadanie przybliżyć gościom targów tradycję i kulturę kulinarną Polski. Natomiast na stoisku w ANUGA Drinks zwiedzający mogli spróbować świeżo wyciskanych soków z polskich owoców i warzyw.

Dodatkowo na polskim stoisku narodowym funkcjonowała strefa do spotkań B2B, z której licznie korzystały także polskie firmy nie uczestniczące w stoisku narodowym.

Duże zainteresowanie ofertą polskich wystawców oraz liczne rozmowy biznesowe, jakie polscy przedsiębiorcy przeprowadzili podczas trwających do 9 października targów mogą świadczyć o dużym sukcesie tegorocznej edycji targów ANUGA. Kolejna edycja targów odbędzie się w 2021 roku.

{"register":{"columns":[]}}