W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe na targach ANUGA 2021

W dniach 9-13 października 2021 r. w Kolonii w Niemczech odbyły się targi ANUGA 2021. Były to największe targi spożywcze zorganizowane w Europie od czasu epidemii COVID-19. W ramach realizacji zaakceptowanych przez MRiRW działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz piąty zorganizował na tych targach stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.

Targi ANUGA to najważniejsze wydarzenie wystawiennicze w branży spożywczej na świecie, które odbywa się co dwa lata. Celem targów jest umożliwienie nawiązania współpracy pomiędzy podmiotami działającymi w branży spożywczej na całym świecie. Targi stanowią także bramę do cieszącego się dużą renomą rynku UE. Podczas tegorocznej edycji targów, pomimo ograniczeń i trudności związanych z epidemią COVID-19, swoje produkty prezentowało ponad 4 600 wystawców ze 98 krajów, natomiast liczba zwiedzających sięgnęła 70 tys. Pierwszy raz targi ANUGA odbyły się w formacie hybrydowym, łączącym tradycyjne stacjonarne targi z platformą internetową, umożliwiającą wystawcom i zwiedzającym udział online.

Po raz kolejny polskie firmy stanowiły jedną z liczniejszych narodowych grup wystawców. W tegorocznej edycji, łącznie z firmami obecnymi na stoiskach organizowanych przez KOWR, swoją ofertę prezentowało ponad 200 wystawców z Polski, wśród których można było znaleźć wszystkie liczące się w kraju przedsiębiorstwa, reprezentujące szeroki przekrój polskiej branży spożywczej.

Polskie stoisko narodowe zajęło powierzchnię o łącznej wielkości 312 m2. W trzech sektorach tematycznych: ANUGA Fine Food, ANUGA Drinks i ANUGA Dairy powstały 4 stoiska promujące polski sektor rolno-spożywczy. Na stoiskach swoją ofertę prezentowało 27 producentów polskiej żywności oferujących szeroką gamę produktów m.in: krówki, toffi, produkty śniadaniowe, przekąski z kukurydzy, płyny i proszki jajeczne, jaja, fasolę, wyroby czekoladowe i watę cukrową, przetwory owocowo-warzywne, sosy, majonezy, dressingi, produkty wegańskie, wafle ryżowe i kukurydziane, przetwory rybne, napoje, soki i koncentraty owocowe, cydr, świeże i mrożone owoce i warzywa, musy owoce, syropy, napoje energetyczne oraz produkty mleczarskie m.in.: sery żółte, proszki i surowce mleczne.

O innowacyjności i jakości polskich produktów świadczy fakt, że jeden z wystawców polskiego stoiska, firma Jetting Systems, zdobyła wyróżnienie TOP Innowacje targów Anuga za jeden ze swoich produktów.

Na polskim stoisku w sektorze ANUGA Drinks funkcjonowało stoisko informacyjne Branżowego Programu Promocji polskich specjalności żywnościowych opracowanego w ramach poddziałania 3.3.2. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR).

Przy okazji tegorocznej edycji targów ANUGA Konsulat Generalny RP w Kolonii, wraz z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH z Frankfurtu oraz Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, 10 października br., zorganizował w swojej siedzibie wieczór polski. Gospodarzem spotkania był Pan Jakub Wawrzyniak, Konsul Generalny RP w Kolonii. Gośćmi honorowymi wieczoru byli burmistrz miasta Kolonia, Pan dr Ralf Heinen, oraz Prezes Zarządu Targów Kolońskich (Koelnmesse), Pan Gerald Böse, którzy podkreślali wagę polsko-niemieckiej współpracy i wieloletniej obecności na targach, a także bardzo dobre relacje z polskimi partnerami.

Swoją wiedzą i doświadczeniem na rynku niemieckim podzielili się z polskimi przedsiębiorcami: Pani Ewa Kowalewska-Borys, I sekretarz – przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa w Ambasadzie RP w Berlinie, pracownicy Konsulatu Generalnego RP w Kolonii oraz pracownicy Zagranicznego Biura Handlowego PAIH we Frankfurcie nad Menem.

Wieczór polski był okazją do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami zagranicznymi, zaprezentowania przez polskie firmy swojej oferty oraz integracji polskiej branży spożywczej, a goście mieli okazję spróbować tradycyjnych dań polskiej kuchni.

Duże zainteresowanie ofertą polskich wystawców oraz liczne rozmowy biznesowe, jakie polscy przedsiębiorcy przeprowadzili podczas targów mogą świadczyć o dużym sukcesie tegorocznej ANUGI. Kolejna edycja targów odbędzie się w 2023 roku.

{"register":{"columns":[]}}