W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe na targach FRESKON 2022

W dniach 12-14 maja 2022 r. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa z sukcesem wziął udział w VI edycji Międzynarodowych Targów Owoców i Warzyw FRESKON w Salonikach w Grecji. Zorganizowane po raz pierwszy na tych targach stoisko informacyjne o powierzchni 16 m2 powstało w ramach współpracy Ambasady RP w Atenach, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz KOWR.

Polski pawilon zlokalizowany był  bezpośrednio obok stoiska Grecko-Polskiej Izby Inwestycji i Handlu, z którego korzystało także Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Atenach.

Polski pawilon został dostrzeżony i był chętnie odwiedzany zarówno przez polityków, jaki i przedstawicieli świata gospodarki. Polskie stoisko gościło  m.in.: ministra rolnictwa i żywności Pana Georgiosa Georgantasa i wiceministra spraw wewnętrznych ds. Macedonii i Tracji Pana Stavrosa Kalafatisa. Obecny na targach Ambasador RP w Atenach Pan Artur Lompart wziął udział w Międzynarodowym Kongresie Sadowniczym, który towarzyszył targom FRESKON, a następnie w pawilonie polskim przeprowadził rozmowy z wystawcami i przedstawicielami biznesu.

Targi FRESKON zaliczane są do największych tego typu wydarzeń w regionie Bałkanów i Europy Południowo-Wschodniej. Tematem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia było  jabłko, przez co głównym celem obecności na targach FRESKON stała się promocja polskich jabłek na rynku greckim i zachęcenie lokalnych importerów i dystrybutorów owoców do ich importu. Na polskim stoisku dostępne były foldery i materiały promocyjne oraz świeże jabłka z regionu grójeckiego, dzięki czemu odwiedzający stoisko mogli je na miejscu spróbować.

Polska obecność na targach FRESKON została wysoko oceniona przez organizatorów i zauważona przez gości targów, a także przez miejscowe media. Polskie jabłka są już znane i cenione na greckim rynku, wciąż jednak istnieje potencjał rozwoju eksportu i wzrostu jego wartości.

{"register":{"columns":[]}}