Polskie stoisko narodowe na targach Vietfood & Beverage 2025 w Wietnamie
Od 7 do 9 sierpnia 2025 r. w Ho Chi Minh City (Wietnam) ponad 1000 przedsiębiorstw z 20 krajów zaprezentuje się na największych targach spożywczych w Wietnamie. Polskie stoisko, pod hasłem "Poland tastes good”, zorganizował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Targi Vietfood & Beverage to największa tego typu branżowa impreza wystawiennicza w Wietnamie, na której obecni są producenci, dystrybutorzy i profesjonaliści z branży spożywczej z całego świata. W czasie wydarzenia prezentowane są nowe produkty, innowacyjne rozwiązania oraz nowe trendy w branży spożywczej. Udział w targach dla polskich przedsiębiorców jest doskonałą okazją do nawiązywanie kontaktów biznesowych na rozwijającym się rynku wietnamskim.
Polskie stoisko na Vietfood & Beverage 2025
Polskie stoisko narodowe uroczyście otworzył Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR Jan Szopiński. Odwiedzili je: Pani Joanna Skoczek - Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Socjalistycznej Republice Wietnamu, Pani Bà Lý Kim Chi – Wiceprezes Izby Gospodarczej Miasta Ho Chi Minh i Prezes Stowarzyszenia Przemysłu Spożywczego Miasta Ho Chi Minh oraz Pan Piotr Harasimowicz – kierownik Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Ho Chi Minh.
Nasze stoisko zostało przygotowane z myślą o zmianach, jakie zachodzą w wietnamskim społeczeństwie – rozwoju klasy średniej oraz rosnących oczekiwaniach konsumenckich. W Wietnamie rośnie popyt na żywność premium - wysokiej jakości, ekologiczną, certyfikowaną, a Polska jest postrzegana jako wiarygodny partner biznesowy oraz dostawca właśnie takich, wysokiej jakości produktów.
W czasie targów ofertę prezentuje aż 17 polskich firm reprezentujących różne branże z sektora spożywczego. Wśród nich znalazły się bardzo znane marki, takie jak Lotte Wedel Sp. z o.o. czy Tarczynski S.A. Wystawcy to przedsiębiorcy z wieloletnim doświadczeniem – Drobex (40 lat na polskim rynku) czy Jaworski Suszarnia Warzyw, rodzinna firma z 41-letnią tradycją. Wielu z nich działa także na rynkach zagranicznych. Tutaj doskonałym przykładem jest Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „ARAD”, firma zajmująca się rozbiorem mięsa czerwonego oraz drobiu, która eksportuje wysokiej jakości produkty mięsne do Europy, Azji i Afryki czy Freezco - dostawca ryb i owoców morza na rynku międzynarodowym.
Polscy wystawcy rozmawiają z potencjalnymi klientami, spotkania te mogą zaprocentować w przyszłości ważnymi kontraktami. Nasze stoiska narodowe na międzynarodowych targach odbywających się w Azji Południowo-Wschodniej cieszą się dużym zainteresowaniem.
Podczas wszystkich dni targowych na polskim stoisku odbywają się pokazy kulinarne mające na celu promocję polskiej żywności wysokiej jakości. Odwiedzający targi mają okazję spróbować wielu tradycyjnych polskich potraw, takich jak pierogi w różnych wariantach, tatar wołowy, ze śledzia oraz buraka i koziego sera, nadziewana kaczka z żurawiną i jabłkiem, zrazy w sosie myśliwskim, kluski śląskie, kremówki z truskawką kaszubską i wiśnią nadwiślanką, szarlotka z jabłek grójeckich.
Dlaczego rynek wietnamski jest ważny dla polskich przedsiębiorców
Wietnam jest największym partnerem handlowym Polski wśród 9 krajów strefy wolnego handlu ASEAN i jednym z kilku najbardziej perspektywicznych w tym regionie świata dla rozwoju polskiej gospodarki. Może się również poszczycić się solidnym wzrostem gospodarczym. Warto zauważyć, że rynek wietnamski to około 100 mln konsumentów, z przyrostem naturalnym na poziomie 1 proc. oraz młodą populacją (40% poniżej 25 roku życia), otwartą na świat i nowe produkty oraz smaki. Wietnam jest członkiem wielu umów handlowych – w tym z UE – EVFTA, co upraszcza formalności celne i zmniejsza bariery wejścia na ten rynek. Do tego dochodzi jego strategiczne położenie, dzięki temu jest ważnym hubem logistycznym w regionie.