W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polskie stoisko narodowe po raz kolejny na targach FoodExpo Qazaqstan

W dniach 12-14 listopada 2025 r. odbywają się w Ałmatach targi FoodExpo Qazaqstan - najważniejsza impreza wystawiennicza branży spożywczej w Kazachstanie i Azji Centralnej. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz kolejny organizuje na tych targach stoisko narodowe, na którym polska żywność promowana jest konsekwentnie pod hasłem „Poland tastes good”.

FoodExpo_Qazaqstan_2025_1

Tegoroczna oferta polskich firm jest jeszcze bogatsza niż podczas FoodExpo Qazaqstan 2024. W tym roku na stoisku narodowym wystawia się 16 przedsiębiorców, dwa razy więcej niż w roku ubiegłym. Polskie firmy zaprezentują potencjalnym kontrahentom z Kazachstanu takie produkty jak: świeże owoce, mrożone owoce i warzywa, koncentraty i soki owocowe, słodycze, proszki mleczne, masło, sery topione, mrożone mięso drobiowe, kasze, zioła suszone i nasiona przyprawowe, aromaty dla przemysłu spożywczego, półprodukty dla przemysłu mleczarskiego, cukierniczego i piekarniczego.

Uroczystego otwarcia stoiska narodowego na FoodExpo Qazaqstan 2025 dokonali Jacek Czerniak – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Henryk Smolarz – Dyrektor Generalny KOWR, Dariusz Szewczyk – Konsul Generalny RP w Ałmaty, a także Paweł Meyer – Główny Lekarz Weterynarii.

11 listopada 2025 r., dzień przed rozpoczęciem targów, zorganizowany został store-check z udziałem polskich przedsiębiorców w miejscowych sieciach handlowych Small oraz Galmart. Podczas trzech dni targów na stoisku odbywają się także pokazy kulinarne z udziałem polskich szefów kuchni, które prezentują odwiedzającym stoisko typowe dania naszej kuchni i są atrakcyjnym dopełnieniem oferty eksportowej przedsiębiorców.

Udział w FoodExpo Qazaqstan umożliwia polskim firmom nawiązanie nowych kontaktów handlowych z potencjalnymi kontrahentami z Kazachstanu i innych krajów Azji Centralnej, zapoznanie się z ofertą żywności i napojów na tym rynku, a także ocenę swoich potencjału i możliwości na tle konkurencji.

Więcej informacji na: Poland tastes good

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}