Polskie stoisko narodowe po raz kolejny na targach Vietfood&Beverage
W dniach 7-9 sierpnia 2025 r. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz kolejny wystawia się z polskimi firmami spożywczymi na targach Vietfood & Beverage w Ho Chi Minh – jednej z najważniejszych imprez wystawienniczych branży spożywczej w Wietnamie i Azji Południowo-Wschodniej.
Polska żywność obecna jest na Vietfood & Beverage w Ho Chi Minh pod szyldem „Poland tastes good” od 2016 roku. W tegorocznej edycji targów na stoisku narodowym organizowanym przez KOWR zaprezentuje się 17 przedsiębiorców, zachęcając wietnamskich kontrahentów do zainteresowania się polską ofertą w zakresie takich produktów jak: mięso drobiowe i wieprzowe, kabanosy, kiełbasy i inne produkty mięsne, sery topione, mleko w proszku, produkty rybne, soki NFC, syropy owocowe, wódki, kasze, suszone warzywa, zioła i nasiona przyprawowe, słodycze (pralinki, czekolady, cukierki, batony, lizaki, ciastka, pączki).
Delegacji KOWR podczas Vietfood & Beverage 2025 i wydarzeń towarzyszących targom przewodniczy Jan Szopiński – Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR. Pierwszego dnia targów stoisko narodowe odwiedziły także Pani Joanna Skoczek - Ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Socjalistycznej Republice Wietnamu oraz Pani Bà Lý Kim Chi – Wiceprezes Izby Gospodarczej Miasta Ho Chi Minh i Prezes Stowarzyszenia Przemysłu Spożywczego Miasta Ho Chi Minh.
Podczas 3 dni targów polska żywność i kuchnia są promowane na stoisku także podczas pokazów kulinarnych prowadzonych przez polskich szefów kuchni. Odwiedzający stoisko narodowe mogą spróbować m.in.: pierogów w różnych wariantach, tatara wołowego, ze śledzia oraz buraka i koziego sera, nadziewanej kaczki z żurawiną i jabłkiem, zrazów w sosie myśliwskim, klusek śląskich, kremówek z truskawką kaszubską i wiśnią nadwiślanką, szarlotki z jabłek grójeckich.
Dodatkowo w dniu poprzedzającym targi – 6 sierpnia 2025 r. – przedsiębiorcy wystawiający się z KOWR mieli możliwość wzięcia udziału w wizytach w 3 lokalnych sieciach handlowych posiadających w ofercie produkty importowane (Lotte Vietnam, WinMart, Tops Market), połączonych ze spotkaniami z przedstawicielami tych sieci. Wizyty zostały zorganizowane w ramach współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Ho Chi Minh.
Więcej informacji na: Poland tastes good