Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Komenda Powiatowa PSP w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żydowska 7, 05-825 Grodzisk Mazowiecki,
- wysłać e-mail na adres: grodziskpsp@mazowsze.straz.pl ,
- elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/ ,
- zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 22 755 27 75,
- spotkać się osobiście w sekretariacie w Komendzie Powiatowej PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskiej 7, na parterze. Komenda Powiatowa PSP w Grodzisku Mazowieckim przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych:
- Do wejścia głównego budynku Komendy Powiatowej PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskiej 7 w Grodzisku Mazowieckim można się dostać od strony północno-zachodniej budynku. Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich podjazd na chodnik znajduje się na rogu północno-zachodnim budynku.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parkingu wewnętrznym wzdłuż boku północnego budynku KP PSP.
- Dla osób na wózkach inwalidzkich w budynku KP PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskie 7 dostosowane architektonicznie są korytarze i pomieszczenia znajdujące się na parterze przy wejściu głównym.
- Budynek posiada dwie kondygnacje naziemne. W budynku nie ma windy. Obsługa interesantów odbywa się na parterze.
- Osoby z niepełnosprawnością narządów ruchu i osoby starsze przyjmowane są na parterze w pomieszczeniu po lewej stronie od wejścia do Komendy Powiatowej PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskiej 7. Komenda Powiatowa PSP w Grodzisku Mazowieckim przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących:
Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędem osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskiej 7 znajdującym się na piętrze, przesłać dokumenty na adres e-mail grodziskpsp@mazowsze.straz.pl lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel. 22 755 27 75 lub osobiście w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskiej 7 znajdującym się na piętrze lub w pomieszczeniu na parterze.
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą spotkać się osobiście w Komendzie Powiatowej PSP w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żydowskiej 7 w sekretariacie na piętrze lub w pomieszczeniu na parterze. Komenda Powiatowa PSP w Grodzisku Mazowieckim przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Komenda Powiatowa PSP w Grodzisku Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.
Informacja dla użytkowników z niepełnosprawnościami:
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Materiały
Wnioski o zapewnianie dostępnościDeklaracja dostępności
Raport o stanie zapewnienia dostępności KP PSP 2025
Tekst łatwy do czytania ETR
Tekst odczytywalny maszynowo
Plan działania na rzecz poprawy dostępności na lata 2025-2026
Koordynator do spraw dostępności
- Pierwsza publikacja:
- 02.07.2025 23:31 mł. asp. Rafał Łyszkowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. asp. Rafał Łyszkowski
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 1.0 | 02.07.2025 23:31 mł. asp. Rafał Łyszkowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP