W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komenda Powiatowa PSP w Grójcu

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komenda Powiatowa PSP w Grójcu.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-12-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-06-12

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób niesłyszących.
  • Niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • pochodzą z różnych źródeł

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-01
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-06-12

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Koordynator do spraw dostępności informacyjno - komunikacyjnej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożanej w Grójcu: mgr Emilia Tomasiak
  • E-mail: etomasiak@kppspgrojec.pl
  • Telefon: (48) 664-23-88 wew. 201
  • Koordynator do spraw dostępności cyfrowej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożanej w Grójcu: st. kpt. Michał Kołacz
  • E-mail: mkolacz@kppspgrojec.pl
  • Telefon: (48) 664-23-88 wew. 109

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu
  • Adres: 05-600 Grójec; ul. Strażacka 11
  • E-mail: sekretariat@kppspgrojec.pl
  • Telefon: (48) 664-23-88 wew. 201

Dostępność architektoniczna

Wszystkie osoby ze specjalnymi potrzebami przyjmowane są przy stanowisku w wejściu głównym przeznaczonym do obsługi interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30. 

W korytarzu na parterze znajduje się stanowisko podoficera, odpowiedzialnego za organizację wejścia do budynku osób postronnych. Aby wejść do budynku należy skorzystać z domofonu/wideofonu przy wejściu głównym. 

  • Koordynator do spraw dostępności architektonicznej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożanej w Grójcu: mł. kpt. Michał Maroszek
  • E-mail: mmaroszek@kppspgrojec.pl
  • Telefon: (48) 664-23-88 wew. 206

Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu mieści się się przy ul. Strażackiej 11, 05-600 Grójec, województwo mazowieckie, powiat grójecki.

Do budynku prowadzi wejście od ul. Strażackiej, przy której znajduje się także wyznaczony parking dla interesantów z miejscem dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku jest odpowiedniej szerokości i zapewnia dostęp osobie z niepełnosprawnościami (brak różnicy poziomów). Korytarze mają szerokość min. 1,2 i poruszania się po nich nie utrudniają przewężenia. Framugi drzwi oraz drzwi są w kolorze kontrastowym do koloru ściany, w której się znajdują.

Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po lewo od wejścia głównego.

Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących:

Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędzie osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty w sekretariacie Komendy, na pierwszym piętrze (pokój numer 209) lub przesłać dokumenty na adres e-mail grojec@mazowsze.straz.pl lub poprzez skrzynkę Komendy na ePUAP lub eDoręczenia. 

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących:

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą złożyć dokumenty w sekretariacie Komendy, na pierwszym piętrze (pokój numer 209) lub przesłać dokumenty na adres e-mail grojec@mazowsze.straz.pl lub poprzez skrzynkę Komendy na ePUAP lub przez eDoręczenia. 

W budynku Komendy znajduje się pętla indukcyjna umożliwiająca obsługę osób słabosłyszących. 

Informujemy, że osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw w Komendzie Powiatowej mogą skorzystać z usług tłumacza języka migowego. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza pod nr telefonu (48)664-23-88 201 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres grojec@mazowsze.straz.pl na 3 dni robocze przed planowaną wizytą. Prosimy o wskazanie wybranej formy komunikowania się (polskiego języka migowego PJM, systemu językowo-migowego SJM lub systemu komunikacji dla osób głuchoniewidomych SKOGN).


Zgodnie z zapisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się istnieje możliwość reprezentowania osoby uprawnionej przez osobę przybraną. Może nią być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.07.2025 08:21 st. str Michał Maroszek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
insp. Emilia Tomasiak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
deklaracja dostępności 3.0 11.08.2025 12:31 st. str Michał Maroszek
deklaracja dostępności 2.0 18.07.2025 09:18 st. str Michał Maroszek
deklaracja dostępności 1.0 03.07.2025 08:21 st. str Michał Maroszek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}