W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Załatwianie spraw w Komendzie

Wnoszenie i załatwianie spraw w Komendzie Powiatowej PSP w Grójcu regulują między innymi:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2000.98.1071 j.t., Dz.U.2002.169.1387, Dz.U.2019.1861 j.t.);
  • Regulamin organizacyjny Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu;
  • Instrukcja obiegu dokumentów w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu.

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu, przyjmuje sprawy do załatwienia w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Zgodnie z art. 63 Kodeksu Postępowania Administracyjnego:

  1. Podanie (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telesaksu, poczy elektronicznej,a także ustnie do protokołu;
  2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych;
  3. Podanie wniesione pisemnie lub ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważnina, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu;
  4. Organ administracji publicznej obowiązany jest potwierdzić wniesienie podania, jeżeli wnoszący tego zażąda.

Zgodnie z obowiązującą w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grójcu Instrukcją obiegu dokumentów, każda sprawa, pismo, skarga, wniosek itp. - które wpływają do Komendy, muszą być w pierwszej kolejności rejestrowane w dzienniku korespondencji poprzez nadanie numeru sprawy, a następnie są dekretowane przez Komendanta Powiatowego do poszczególnych komórek organizacyjnych według właściwości. Każdorazowo dekretacja sprawy jest obowiązkowo zapisywana w dzienniku korespondencyjnym. Funkcjonariusz z właściwej dla załatwienia sprawy komórki organizacyjnej rozpoznaje sprawę w sposób zgodny z przepisami, następnie przygotowany projekt załatwienia sprawy przedstawia do akceptacji i zatwierdzenia Komendantowi Powiatowemu.

Sprawa wniesiona do Komendanta Powiatowego PSP w Grójcu, w zależności od jej charakteru załatwiana jest w trybie określonym przez Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Sprawa może zakończyć się przez:

  • wydanie decyzji administracyjnej,
  • wydanie postanowienia,
  • wydanie zaświadczenia,
  • udzielenie odpowiedzi na skargę lub wniosek,
  • udzielenie pisemnej lub ustnej informacji.
{"register":{"columns":[]}}