Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/kppsp-kartuzy.
-
Data publikacji strony internetowej: 1 września 2020 r.
-
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20 października 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
-
Niektóre wizualnie ukryte elementy są dostępne dla technologii wspomagających, co powoduje problem zrozumiałej kolejności. Mogą wystąpić problemy z określeniem nazwy, roli, wartości (stanu) elementów interaktywnych w sposób możliwy do odczytania programowo.
Treści nieobjęte przepisami
-
Niektóre treści pochodzą z różnych źródeł, lub opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
-
Data sporządzenia deklaracji: 1 września 2020 r.
-
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 20 października 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Skróty klawiaturowe
-
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do bryg. Marka Szwaby - mejlowo marek.szwaba@straz.gda.pl lub telefonicznie 47 741 84 29.
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
-
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach,
-
Adres: ul. 3 Maja 16A, 83-300 Kartuzy,
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach
3 Maja 16A
83-300 Kartuzy
Teren komendy znajduje się przy ul. 3 Maja 16A, gdzie również znajduje się główna brama wjazdowa dla pojazdów i osób pieszych. Wejście do głównego, piętrowego budynku znajduje od strony wewnętrznego placu. W celu umożliwienia wejścia do budynku osób niepełnosprawnych należy uprzednio skontaktować się telefonicznie pod numerem 47 741 84 22. Na każdym piętrze znajduje się toaleta.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://www.gov.pl/web/kppsp-kartuzy/dostepnosc-dla-osob-ze-szczegolnymi-potrzebami
-
Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.gov.pl/attachment/f2d40609-7488-43ba-a687-83ea05134b8d
-
Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.youtube.com/watch?v=DZyUdV5mfjY
-
Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://www.gov.pl/attachment/1a9839a1-4560-4db0-8218-8284e10ae902
-
Wszystkie informacje publikowane przez nas w mediach społecznościowych są dostępne cyfrowo i nie umieszczamy ich ponownie na tej stronie internetowej.
Dane kontaktowe koordynatorów ds. dostępności
-
Koordynator ds. dostępności architektonicznej – Ewelina Witka e-mail: ewelina.witka@straz.gda.pl, tel. 47 741 84 36
-
Koordynator ds. dostępności cyfrowej – mł. bryg. Marek Szwaba e-mail: marek.szwaba@straz.gda.pl, tel. 47 741 84 41
-
Koordynator ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej – str. Dominika Machola e-mail: dominika.machola@straz.gda.pl, tel. 47 741 84 22
Materiały
Plan działania na rzecz poprawy dostępnościPlan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_2024-2025.pdf 0.14MB Raport o stanie zapewniania dostępności KP PSP Kartuzy
Raport_o_stanie_zapewnienie_dostępności_KP_PSP_Kartuzy.pdf 0.14MB Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek_o_zapewnienie_dostępności.docx 0.02MB Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej
Żądanie_zapewnienia_dostępności_cyfrowej.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 23.09.2020 21:15 Marek Szwaba
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Marek Szwaba
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Deklaracja dostępności | 13.0 | 21.10.2025 10:51 Mateusz Pielowski |
| Deklaracja dostępności | 12.0 | 21.10.2025 10:48 Mateusz Pielowski |
| Deklaracja dostępności | 11.0 | 28.03.2025 12:54 Marek Szwaba |
| Deklaracja dostępności | 10.0 | 17.01.2024 14:35 Marek Szwaba |
| Deklaracja dostępności | 9.0 | 17.01.2024 14:33 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępności | 8.0 | 12.01.2023 11:17 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępności | 7.0 | 28.09.2021 09:26 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępności | 6.0 | 28.09.2021 09:21 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępności | 5.0 | 28.09.2021 09:21 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępności | 4.0 | 31.03.2021 08:34 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępności | 3.0 | 25.09.2020 12:38 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępnośći | 2.0 | 24.09.2020 14:59 Marek Szwaba |
| Deklaracja Dostępnośći | 1.0 | 23.09.2020 21:15 Marek Szwaba |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP